barf, medicinskt foder

Trissa

Trådstartare
Satt och grunnade lite på det här med medicinskt foder, är det något "medicinskt" i dem egentligen, eller bara annorlunda proportioner mot vanligt foder? En av mina äter hill´s kd, och där är ju tex proteinhalten lägre än i vanliga foder. Om det nu är så att det inte är tillfört något speciellt borde jag ju (rent teoretiskt, vill jag påpeka....) kunna göra egen mat, och verkligen skräddarsy det hela? Kanske barfa med tex den proteinhalten som är den ultimata?
 
Sv: barf, medicinskt foder

visst kan man göra det. men då måste man först skaffa sig kunskaper om näringsvärdet i de olika ingredienserna och sedan räkna ut hur mycket hunden ska ha. precis som med den vanliga hundmaten.
 
Sv: barf, medicinskt foder

Ja, det kommer ju inte att hända hemma hos oss kan jag säga... ;) Men då är det alltså bara annorlunda proportioner i de medicinska fodren jämfört med de vanliga?
 

Liknande trådar

Hundhälsa I våras fick min lilla JRT tik på 14 år akut bukspottskörtelinflammation. Hon blev pigg och frisk på mindre än en vecka och blev...
2
Svar
22
· Visningar
2 192
Senast: tanten
·
Hästvård Som flera av er här säkert har koll på så har jag inga hästar för tillfället. Men det hindrar mig ju inte för att hålla koll på utbudet...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 433
Senast: åke
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 235
Senast: alazzi
·
Hästmänniskan Jag har sådan beslutsångest och behöver skriva av mig, och kanske bolla med någon... Jag är 28 år, har heltidsjobb och två hundar av...
2 3
Svar
42
· Visningar
7 366
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp