Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Cavallo är ju absolut enklaste bootsen, eftersom de "passar allt" dvs lätt att bara ställa ner hoven i. Men då på bekostnad av passform såklart, och risk för skav.Har ett par Cavallo boots och hästen får lite skav. (se bild var skavet sitter)
Funkar cavallos skydds wrap eller någon som har något annat tips, provade wetrap men det kasar upp
Har varit mycket skeptisk till barfotaboots och känner min oro är besannad
Visa bifogad fil 183014
Jag fick inte cavallos egna skydd att sitta bra och det var svårt att få på skorna bra utan att det knölade.Bootsen sitter väldigt bra upplever jag och har funkat väldigt bra vid under promenader i skritt. Gissar att det är vid trav benet rör sig för mycket
Unghäst som ska ha bootsen 1 månad till sedan är det dags för bete och räknar med att hovarna är större (och hästen) till hösten.
Tack för tipset med vanliga strumpor
Funkar cavallos skydds wrap eller åker de runt?
Jag har Equine Fusion Active Jogging-skor på min häst. Hon har dem i hagen (minst 12 timmar i taget), varje dag året runt. I alla väder. Får aldrig skav av dem. Så det kanske är läge att byta till något annatHar ett par Cavallo boots och hästen får lite skav. (se bild var skavet sitter)
Funkar cavallos skydds wrap eller någon som har något annat tips, provade wetrap men det kasar upp
Har varit mycket skeptisk till barfotaboots och känner min oro är besannad
Visa bifogad fil 183014
Jag har använt cavallos skyddsgrej men det är jätteviktigt att dra ner dem ordentligt över trakten för att de inte ska glida. Lyckas man inte med det glider de upp illa kvickt. När jag haft dem på dygnet runt i hagen pga nån tappsko eller nåt så har jag också wetwrapat runt för att det ska sitta kvar.
Precis så! Men jag håller också med dig om att det är bättre med andra boots. Tycker cavallo var bra när min hade skor och använde boots i hagen ibland. Har dem fortfarande ibland om hovarna behöver skyddas i hagen men det är bara för jag har dem kvar.Ja! Jag hade dem så lågt att nederkanten blev lite skavd liksom.
Precis så! Men jag håller också med dig om att det är bättre med andra boots. Tycker cavallo var bra när min hade skor och använde boots i hagen ibland. Har dem fortfarande ibland om hovarna behöver skyddas i hagen men det är bara för jag har dem kvar.
Väcker liv i en gammal tråd då jag försöker läsa på om löstagbara skor. Har hittat lite info om vad som verkar bra osv, så en bra tråd hittills.Precis så! Men jag håller också med dig om att det är bättre med andra boots. Tycker cavallo var bra när min hade skor och använde boots i hagen ibland. Har dem fortfarande ibland om hovarna behöver skyddas i hagen men det är bara för jag har dem kvar.
Väcker liv i en gammal tråd då jag försöker läsa på om löstagbara skor. Har hittat lite info om vad som verkar bra osv, så en bra tråd hittills.
Just detta inlägg förstår jag inte, kan någon förklara? Varför användes bootsen i hagen när hästen hade skor?