Hagboots som håller??

Bukefalos 30 år!

dressage_77

Trådstartare
Jag har boots på mina hästar i hagen så att de inte ska trampa av sig skorna och på alla utom en funkar det jättebra. Men på den sista går de bara sönder. Jag började med att köpa billiga Fairfield hagboots till alla för att se hur mycket de behövde de, på X gick det sönder över en natt Endast bak dock, fram höll lite längre innan även de gick sönder.
Så jag köpte ett par från equiXpert tror jag de hette, och satte på fram och bakbenen. De höll bra där fram men där bak tog de några dagar och så var de helt söndertrampade. Så då fick han gå utan två nätter medan jag väntade på de jag beställt. Då trampade han av sig skon.
Så sen vart det ett par från Back On Track. och även de gick snabbt sönder.

Så snälla! Har ni några som funkar bra? Skulle verkligen uppskattas!

PS vill påpeka innan jag får kommentarer om det att det INTE beror på hovslagare utan har testat flera olika alla godkända av jbv såklart och att skorna sitter på ordentligt, samt att de inte sticker ut utanför hoven. Det är fortfarande en unghäst värt att notera så han sprallar runt ganska mycket i hagen.

Så alla dina hästar behöver boots i hagen för att skorna ska sitta kvar?
Nu vet jag inte hur många hästar du har men om det är samma problem på alla så jo då får man nog se till att byta hovslagare ännu en gång.
Bara för att en hovis är godkänd betyder det dessvärre inte att den skor bra eller så som hästen behöver. Är din unghäst skodd i balans?

Sprenger. Tjocka gummiboots som tål en hel del stryk.

Min första häst hade jag neoprenboots med hård utsida i 1-2 storlekar för stora. Det funkade för henne men såg inte klokt ut.

Vanliga neoprenboots är alldeles för klena. Håller inte för något.

Jag har boots på mina hästar i hagen så att de inte ska trampa av sig skorna och på alla utom en funkar det jättebra. Men på den sista går de bara sönder. Jag började med att köpa billiga Fairfield hagboots till alla för att se hur mycket de behövde de, på X gick det sönder över en natt Endast bak dock, fram höll lite längre innan även de gick sönder.
Så jag köpte ett par från equiXpert tror jag de hette, och satte på fram och bakbenen. De höll bra där fram men där bak tog de några dagar och så var de helt söndertrampade. Så då fick han gå utan två nätter medan jag väntade på de jag beställt. Då trampade han av sig skon.
Så sen vart det ett par från Back On Track. och även de gick snabbt sönder.

Så snälla! Har ni några som funkar bra? Skulle verkligen uppskattas!

PS vill påpeka innan jag får kommentarer om det att det INTE beror på hovslagare utan har testat flera olika alla godkända av jbv såklart och att skorna sitter på ordentligt, samt att de inte sticker ut utanför hoven. Det är fortfarande en unghäst värt att notera så han sprallar runt ganska mycket i hagen.
Jag använder terrängboots. Håller väldigt bra och dessutom torkar de snabbt 😊

Så alla dina hästar behöver boots i hagen för att skorna ska sitta kvar?
Nu vet jag inte hur många hästar du har men om det är samma problem på alla så jo då får man nog se till att byta hovslagare ännu en gång.
Bara för att en hovis är godkänd betyder det dessvärre inte att den skor bra eller så som hästen behöver. Är din unghäst skodd i balans?
Nejdå testade bara på alla för att se hur mycket de trampade på sina hovar genom hur mycket gummibootsen gick sönder :)

Som sagt var det ej den sortens kommentarer jag bad om så vänligen ge endast tips om boots :)

Nejdå testade bara på alla för att se hur mycket de trampade på sina hovar genom hur mycket gummibootsen gick sönder :)

Som sagt var det ej den sortens kommentarer jag bad om så vänligen ge endast tips om boots :)
Det var ju inte vad du skrev så det kunde jag ju inte veta. Då är ju läget ett helt annat. :)

Gummiboots i för stor storlek så den går ner rejält över hovarna. I värsta fall dubbla boots med ett par i lagom storlek underst och ett par stora över. Jag använde Protector, för de kunde man ofta hitta för under hundringen, och så använde jag alla tills de ramlade sönder, så till slut hade jag ofta olika färger på alla ben😁

Jag använder också protector i glada färger då de är lätta att hitta i hagen 😅 kör lite för stora så de går ner extra långt.

Har i perioder också haft neoprenboots över gummibootsen

Liknande trådar

• Boots
  • Totaldissad sadel
  • Stora shoppingtråden IIII
  • Hur ändra tyngdpunkt rockard?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur