Barfotaskor

Sv: Barfotaskor

Cavallo passar på min häst men jag tycker som du att de är för klumpiga, köpte därför istället Renegade som jag tycker mkt bättre om och de sitter också väldugt bra på min häst.
 
Sv: Barfotaskor

Ja jag har börjat snegla lite åt renegade faktiskt, tycker de verkar lätta och smidiga. Hutlöst dyra dock. Upplever du dem som hållbara? Hur svårt var det att få rätt storlek?

Funderar om jag ska kontakta ÅF här i dalarna och se om jag kan åka dit med hästen och prova lite dojjor så det blir rätt direkt.
 
Sv: Barfotaskor

Jag köpte mina av ÅF i Dalarna som kom ut och provade ut dem åt mig.
Hon provade även ut andra modeller men det var Renegade jag gillade mest.

Jag är egentligen mest för vanliga skor men min häst trasade sönder framhovarna i höstas och kunde inte skos så hon gick med bootsen i hagen (minst 12h/dag) + ridning under flera månader.
Visst syns det att de är använda men de är inte speciellt slitna.
Så jag är ändå väldigt nöjd med dem, om man bara har dem vid ridning tar det ju flera år innan man kommit upp i samma användning som jag gjort på några månader.
Så det får jag väl lov att ge som ett riktigt gott betyg.

Har flera vänner som har Cavallo boots som är mindre använda än mina men betydligt mer slitna..
Så Renegade är nog billigare i längden.
 
Sv: Barfotaskor

Ja ärligt talat hade jag nog helst haft denna häst skodd eftersom hon jämt varit så ömfotad och känslig, men nu har hon gått barfota ett år pga föl och jag funderar på att låta henne fortsätta vara det.
Dels pga att hovslagaren sa att ibland kunde barfotagång ha en positiv verkan på knäledsinflammationer och nu har hon iofs inte ridits men hon har iallafall inga inflammationer nu. Samt att hon är lite sparkig, då vill jag inte gärna sko henne ifall hon sparkar unghästen.

Mina cavallo sport tycker jag har slitits otroligt mycket trots att de knappt är använda. Originalbooten verkar hålla för mer slitage.

Tack, då lutar det än mer åt Renegade.
Betalar hellre 4000:- i en uppsättning skor än att betala veterinär för skador på åring... Men jag tycker det är jäkligt dyrt ändå :eek:
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 440
Senast: Buongusto
·
Gravid - 1år Gammal användare, men anonymt nytt konto... Komplicerat är väl en enkel förklaring av situationen jag själv satt mig i, och jag vet inte...
Svar
9
· Visningar
1 649
  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 250
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 317
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp