barn i december...

Status
Stängd för vidare inlägg.

Anastacia

Trådstartare
Håller ju på och försöker att bli gravid.... det går än så länge inte så bra :smirk: MEN nu har jag insett att jag får det lite jobbigt i två månader... :crazy: jag vill inte ha barn i juletider... ja det låter bortskämt och löjligt, för alla kan inte ens få barn, jag har ju redan ett så jag vet att jag KAN, sen ska man få till det också :smirk: .
Men nu måste vi vänta i två månader för att missa december.
Blir vi gravida i mars så blir det planerat i slutet av november (enligt sm) men man kan ju lika gärna bli framflyttad ett par dagar, då är man inne i december och så kan man ju gå över en bra bit och då är man inne i julveckan :smirk: , får vi till det i april så blir det enligt sm i slutet av december, då är man nästan beroende på att man just ska gå över :crazy: .

EGENTLIGEN så spelar det väl ingen större roll... :cool:
Men en del av mig bryr mig starkt och säkert blir jag gravid i april bara för det och föder på julafton om jag känner mig rätt :eek: . Fast å andra sidan ska man inte ens tänka så, för man ska bara vara SÅ glad om man ens blir gravid ju!!!
Å andra sidan behöver jag kanske inte ens oroa mig, för det är inte ens säkert att det tar sig i år ens!! :smirk:

Men hur hade NI gjort i min situation?
Har alltid sagt att jag vill ha 4 år mellan mina barn, går det över på -06 så blir det 4 år, men nu känns det mer praktiskt om det skulle bli (på papper) 3 år. Och även för dagis, för då skulle barnet vara 1½ när både jag och pappan varit hemma med det och det är ju bara i augusti här som det ens går att få plats.
(ja jag är en sån som alltid tänker på det praktiska också)

Dum fråga kanske... men vi yrar fram och tillbaka hur vi ska göra.. skippa två månader eller bara köra på och ta de som det kommer... :angel:
 
Sv: barn i december...

Jag förstår dig precis! Jag tänker likadant och hade väntat ett par månader om jag var du.

Min kompis lyckades få BF 1/1 och självklart lyckades hon pricka dagen också!
 
Sv: barn i december...

Jag har två kompisar med BF i mitten på Januari-05, bägge fick tidigare December-04. Jag hade nog hellre haft ett Januaribarn istället för ett Decemberbarn. Är man född i December så kommer man att vara nästan ett år yngre än de född tidigt på året och det är sällan en fördel.
 
Sv: barn i december...

Vi var i samma situation som dig, förra året.

Jag är född tre dagar innan jul, sambon är född på juldagen. Mina systrar (tvillingar) 8 december.. Sambons pappa och några till i hans släkt, i början av januari...

Så vi bestämde oss för att vänta tills det kändes säkert att det inte skulle bli december/början av januari-barn...

Blev gravid på "första försöket" (första ägglossningen efter att vi börjat "avla"), och enligt "sista mensens första dag" blev BF 8 februari. Enligt mig själv skulle det bli någon dag tidigare, typ 5 eller 6 februari (enligt ägglossningen).
Vid UL blev vi istället framflyttade till 10 februari.

Och Hanna föddes 27 januari :love:
 
Sv: barn i december...

Jag förstår också hur du resonerar. När jag och maken "jobbade på" nummer två gick det inte på första försöken. Vi sa då att blev det inte nästa månad skulle vi vänta och köra vidare ännu en period senare. Månaden vi ville undvika var maj - då halva släkten redan fyller år. Nu fick vi bf 12/4 och det känns jättebra, risken att jag får gå över så länge att det blir körigare med födelsedagar i maj är väldigt liten...

Jag tycker absolut att man ska försöka planera i den mån man kan, sedan gör ju dom små som dom vill iallafall i slutändan!
 
Sv: barn i december...

oj.. lite skönt att man inte blir idiotförklarad för att man tänker så :bow: .
Lite skönt att fler har tänkt som vi!
Ja vi får ta oss en rejäl funderare vad som är viktigt för oss. Men runt jul eller mellandagarna är ju inte så kul... :crazy:
 
Sv: barn i december...

Blev du snabbt gravid förra gången? Vet du om att du blir gravid bara mannen skakar kalsongerna framför dig kan ni ju vänta.

Jag är gravid med vårat 2 barn. Har dock alltid haft problem med mens och efter 3 månaders halvhjärtat försök att bli på smällen gick jag till gynekolog. Dels för att se om allt stod rätt till och dels om jag kunde få hjälp med mensproblemet. Äggstockar m.m. såg bra ut och de såg tyvärr inte till någon bebis. 3 veckor senare ringde gynekologen då provsavren kommit. Det visade sig att jag hade PCO vilket innebär att jag har har lite fler manliga könshormoner än kvinnliga. detta leder till att mensen blir oregelbunden, ägglossningen sker inte regelbundet utan det kan hända närsomhelst och när det väl händer kan äggen vara odugliga. Detta kan innebära att man får svårt att skaffa barn. Nu hade jag turen att jag blev gravid i dagarna efter gynekolog besöket så jag har väl förmodligen lite pco men det kan bli en väldigt långdragen process.

Vad jag ville säga med denna historia är att det kanske är bättre att tuta på och köra på en gång istället för att vänta för heller ett julbarn än inget alls. Dock är det ju 2 månader till som ni kan försöka på, eller hur?

Ha det bäst!
 
Sv: barn i december...

MItt första barn var ett "misstag" (ett älskat sådant :love: ) och det var ett försök då såklart :smirk: , på "säker" tid dessutom.. så man kan väl säga att jag bara behövde se det under kallingarna :o så tog det sig! :bump:

Sen gick jag över 10 dagar, så på nått sätt har jag räknat med att göra det den här gången också.
Då var barnet enligt sm beräknat till dne 8:e, ul sa 17:e och föddes den 28:e.... :smirk: så alltså 20 dagar efter sm.
Om det blir så är det ju ingen fara att göra barn eller att bli med barn i april :bump: , men vem 17 vet om det blir så en gång till :crazy:
 
Sv: barn i december...

Tänk vilken tur ni har som kan planera detta! Jag blir riktigt avundsjuk. Vi har försökt sedan maj 03 och ännu har det inte blivit något. Skulle inte göra mig ett dugg om så mitt barn föddes på julafton!!!

Min spontana tanke är att det nog är bäst att tuta och köra ändå för man vet aldrig. En kompis till mig blev gravid med första barnet lätt som en plätt men det blev aldrig något andra barn. De har försökt i över 5 år nu..
 
Sv: barn i december...

Det är det jag också menar.
Det är inte ens säkert att man kan få några fler barn, och därför är det kanske ens dumt att sluta, för man ska vara GLAD om man ens kan få barn, det är ingen självklarhet!
MEN vi har inte försökt sådär jättelänge och därför känns det som att vi ännu egentligen inte har brått heller, skulle vi sitta här nästa år i samma sits och det ännu inte tagit sig, då hade jag inte ens ställt frågan!!!

Sen kan man väl aldrig planera barn, de kommer när de behagar att komma :smirk: .
En arbetskompis fick ta till "hjälp" fick trillingar. De kunde inte få barn sas det. 6 år senare dök det visst upp en unge till, helt på naturlig väg.
En annan på jobbet har med sin fru då försökt att få en tvåa i 7 år. Trots diverse hjälp har det inte gått. Så gav de upp i höstas... nu är även de gravida :smirk: ...
Min mamma hade både missfall och en barn som dog efter ett par dagar innan hon fick mig.. och jag är tvåan och det är 8 år mellan mig och min bror...
Så tyvärr vet jag att det är få förunnat att verkligen kunna planera barn!
 
Sv: barn i december...

ja hos dig ligger man i lä :smirk:
Du är som min bror och hans fru. Tog sig på första försöket med bägge barnen... andra hade de väl inte tänkt sig att få riktigt så tätt, men va tusan, inte hindrar man det hela när det tar sig :banana:
 
Sv: barn i december...

Min första med en annan man är en provrörsbebis, ICSI där man injicerat spermien in i ägget då spermierna inte simmade bra. Det tog sig direkt men jag blev jättesjuk och hade komplikationer under graviditeten som gjorde att jag hade stor chans att själv bli steril.

Dessutom skulle jag fylla 41... Så det var lite av en antiklimax att bli så snabbt gravid andra gången :D

I efterhand så hade vi inte alls velat skjuta upp försöken ett par månader.

Då hade vi ju inte fått just det här underbara barnet :love:
(och kanske hade det inte blivit något barn alls...)
 
Sv: barn i december...

Jag och min man försökte få barn i 8 månader utan resultat. Sen kom vi till mars-april och jag kände som du, inte planerat bf över jul/nyår. Så vi gjorde en paus på en månad eller två.

Sen måste våran lille skrot ha blivit till på första försöket. Han är född 27 januari, perfekt!!

Lycka till!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 815
Senast: Mirtai
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 519
Senast: Blyger
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 422
Senast: Nixehen
·
Avel Fick ett hingstföl i slutet av juni iår och planen var att ta hem sto och föl som inackordering för sällskap till honom. Tyvärr blev han...
2
Svar
32
· Visningar
3 127

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp