Bukefalos 28 år!

Barn i rockard

Jo, jag spetasade till det lite. Men jag har bättre koll på en ponny, som jag själv håller i tömmarna. Än omgivande trafik som kanske kör som idioter, kanske drogade, utan körkort eller bara har otur.
Är olyckan framme så är den.

* Jenny *

Men du kommer ju inte undan från trafik och idioter bara för att du sätter dig i en vagn. Det känns ju nästan tvärt om, som att folk bakom ratten blir provocerade av hästar...

Jag skulle inte fästa mig själv i vagnen, och verkligen inte ett barn. T.o.m handhästar vill jag kunna lossa med ett handtryck. Och min ponny har samma mentalitet som en sten...

Jag ser inga problem att ha med barn i vagnen så länge dom kan ta sig ur eller kan hjälpas ur fort.
 
Han skulle lätt få plats i babyskyddet och det har vi kvar för det går snar ut i datum. Har tänkt på att det kanske skulle kunna funka!
 
Det beror lite på hur du tänker och agerar ifall barnet blir "stökigt" men det enda bältet jag skulle kunna tänka mig, utom möjligen babyskydd men jag är kluven där, är någon slags kardborrefästning runt magen bara, självklart med kardborrebandets överdel närmast mig så jag lätt kan dra loss det om något händer.
 
en investering i en liten flakvagn kanske kan vara ngt? så att man kan ha en bilbarnstol stående bakom eller framför kuskbocken, och sen kunna ha båda barnen och vänner på flaket när de är äldre :).
en bilbarnstol ligger barnet ju bra i och är enkelt att lyfta i och ur snabbt.
 
Jag hade aldrig vågat spänna fast en bebis i en rockard oavsett hur säker häst man har. Det är som vi alla vet levande djur vi snackar om, och det vore lagom roligt att ramla ur och se häst + fastspänt barn försvinna i sken.

Totalt onödigt att riskera nåt!
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 753
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Som ni säkert hört mig beklaga mig över så sover sonen inte särskilt bra. Han vaknar på nätterna (varje/varannan timme) och börjar veva...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
11 523
Senast: Madalitso
·
Hundavel & Ras Hej! Skulle ni möjligtvis ha tid att ge tips på hundras? :bow: Jag har växt upp med jakthund och tränat och tävlat lite (viltspår...
2
Svar
27
· Visningar
3 319
Senast: tuaphua
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 110
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • Oseriös avel 2023
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp