Barn och julklappar (utbruten från Vad får dina barn i julklapp i år?)

Vi är så tråkiga föräldrar att vi nog aldrig ens kommer vilja lura i barnen att tomten finns. Vill inte ens göra hela den där nisse-grejen för att det känns så taskigt att lura i barnen saker som bara är påhitt.

Så har jag gjort.
Har aldrig försökt lura i mina barn att tomten finns. Inte lurat dem med fejktomte osv.
När tomten kommit på tal har jag istället gett barnen möjlighet att uttrycka sig om vad de tror om tomten.
 
Jag är ju grischen men firar såklart ju för mitt barn skull. Men jag ska erkänna att jag fick lite dåligt samvete när min dotter tittade på mig och frågade varför Nisse inte kommer till oss. 🙈
 
Jag känner mig tvungen att erkänna att jag sa till min partner redan när jag var gravid med vårt första barn att det jag såg fram emot med föräldraskapet var att få upprätthålla tomtelögnen så länge som möjligt :angel: Är fortfarande väldigt pepp på det och känner mig inte ett dugg taskig.

Jag säger samma till mina barn, här finns tomten tills de väljer att inte tro på det själva. Ja jag lurar mina barn eftersom det är en magisk känsla att få drömma, skriva önskelista osv. Det är barn som tidsnog inser att varken tomten eller tandfen finns.
 
Jag säger samma till mina barn, här finns tomten tills de väljer att inte tro på det själva. Ja jag lurar mina barn eftersom det är en magisk känsla att få drömma, skriva önskelista osv. Det är barn som tidsnog inser att varken tomten eller tandfen finns.
Och mina jular som barn var otroligt magiska och fina trots att jag aldrig trott på tomten 😊. För mig sitter inte det otroliga julmyset och magin i tomten och därför försvann det heller inte med att jag slutat tro på tomten vid någon punkt. Att drömma och skriva önskelista tror jag de flesta barn gör varesig de tror på tomten eller ej. Och framförallt oavsett om tron på tomten kommer från föräldrarna eller ej :).

KL

Det var inte meningen att kritisera alla som gillar att hålla igång tomte-tron hos sina barn. För min del behöver ingen känna något behov av att försvara varför man gör så. Ingen behöver känna påhoppad :).
 
Och mina jular som barn var otroligt magiska och fina trots att jag aldrig trott på tomten 😊. För mig sitter inte det otroliga julmyset och magin i tomten och därför försvann det heller inte med att jag slutat tro på tomten vid någon punkt. Att drömma och skriva önskelista tror jag de flesta barn gör varesig de tror på tomten eller ej. Och framförallt oavsett om tron på tomten kommer från föräldrarna eller ej :).

KL

Det var inte meningen att kritisera alla som gillar att hålla igång tomte-tron hos sina barn. För min del behöver ingen känna något behov av att försvara varför man gör så. Ingen behöver känna påhoppad :).

Har ingenstans skrivit att julmyset sitter i magin med tomten eller att barn som inte tror på tomten inte skriver önskelistor. Jag känner inte heller att jag behöver försvara mitt val, utan det var ett svar på ett inlägg i tråden gällande att jag gör samma sak :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Som rubriken lyder: vad får ditt/dina barn i julklapp av dig/er i år? Brasklapp: Vill man så får man gärna berätta hur man resonerar...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 546
Övr. Barn "ALLA spelar Fortnite!" Ja, enligt min 8 åring iaf. Efter att ha frågat runt bland vänner och barnens kompisar så verkar det gälla...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 808
Senast: Mirtai
·
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 994
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 189
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Bra hörlurar
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp