Barn skadade i olycka på ridläger

Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Det borde väl lastbilschauffören ha insett att det knappast borde vara positivt att tuta på barnen/hästarna? :confused: Det får man ju lära sig på trafikskolan, att man inte ska tuta på hästar alltså... Vansinne!
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

fast kan de inte vart så att han inte såg hästarna.... de ligger ju "lite nedanför" motorvägen de där.... och han kanske bara hade koll på trafiken
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Men varför ens tuta?
Eg ska bara tutan användas vid livsfara... Hoppas han blir åtalad om det visar sig att han tutade på hästarna!
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

visst om lastbilschafförer "jävlas" med än själv då skulle man blivit arg. men hur kan man göra så emot barn!! som åker iväg för att få vara med kompisar och hästar som de älskar, fy fan säger ja bara.
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Men alltså. Hästarna var i hagen och barnen skulle hämta dem. Lastbilen kanske tutade av någon helt annan anledning än att han såg hästar.
 
Sv: Barn skadade i olycka på ridläger

Min gamla ridskola. Om det är ängen jag tänker på så tror jag inte att lastbilen tutade på hästarna, snarare på någon annan bil. Tyvärr var säkerheten låg redan när jag red där, och i min mening tycker jag inte att en bunt 11-åringar ska skickas för att hämta hästar från sommarbetet. De borde redan finnas i stallet när barnen kommer.

Enligt annan källa var det 8 barn och inte bara 4 som fick föras till sjukhus.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter En person har förts till sjukhus efter en olycka i samband med tävlingarna i fälttävlan i Össjö utanför Ängelholm på söndagen. Detta...
Svar
0
· Visningar
317
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej Söker efter råd och tips. Mina barn rider på en mycket populär ridskola i Stockholmsområdet. Jag är där 2 till 3 gånger i veckan...
2
Svar
22
· Visningar
3 589
Senast: TinyWiny
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 493
Senast: Flixon
·
  • Artikel
Hästnyheter Flera barn har varit inblandade i en olycka med häst och vagn på en campingplats utanför Uddevalla under långfredagen. Två skadade...
Svar
9
· Visningar
1 507
Senast: ptr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp