Status
Stängd för vidare inlägg.

Kalinka

Trådstartare
Nu ska vi ha vårt första kalas med dotter och klasskamraterna i förskolan.
Det har inte varit så många kalas på höstterminen, bara ett, så vi har inte direkt fått några tips om vad man kan hitta på. På det kalas hade de pysslat (några "bästavänner" diplom och gett till varandra). Alltså, hur vanligt är det att det pysslas? Eller vad görs?

HJÄLP!! Tipsa mig, vad gör man? :confused:

Tiden hade vi tänk oss ca 2-3 timmar. Sen behöver vi nog pusta ut tror jag :p :cool:
 
Sv: Barnkalas

Leka (klassiker: sätta svansen på grisen, skattjakt, penna i flaska), käka glass eller tårta, öppna presenter... Sånt gjorde vi :)
Pyssla gjorde vi aldrig, men det verkar ju roligt!
 
Sv: Barnkalas

Vi har endast haft kalas. Jag menar, barnen har så mycket att göra och leka, att aktiviteter har inte varit aktuellt. Kakor och saft. Lite glass efteråt( gärna saftis, om det finns mjölkallergiker). Gottepåse med ballong när dom går hem. Någon gång har vi haft trumpetrulle som dom fått när dom kommit. Ha gärna några extra dom går lätt sönder.
 
Sv: Barnkalas

Här i trakten ska det va maskerad,skattjakter o fiskedamm o karaoke o presenter till alla o arrangerade aktiviteter i 2 timmar och sen skickas en stressad unge hem med en ofantlig gottepåse o present o vet inte ens vilka som var på kalaset. Jag vägrar......
Det ska bli kalas här så småningom och då ska det arrangeras lagom o ev skickas med en liten gottepåse hem
 
Sv: Barnkalas

Hallå!

När vi hade 5-årskalas i somras gjorde vi så här:

Vi bjöd ALLA på avdelningen. Vill uppmuntra till detta eftersom det är hemskt att inte bli bjuden! Finns det hjärterum...

Vi satte en utsatt tid, 2 timmar på inbjudan.

Vi bjöd på mat istf massa onyttiga kakor och bullar. Barnen fick kycklingklubba och potatismos + grönsaker. De flesta gillade det!

Vi bjöd på glass med litet roliga tillbehör, inte tårta. Många barn ogillar tårta.

Vi planerade inga lekar. De som ville fick rida en sväng på shettisen. Barn verkar kunna sysselsätta sig ändå... Sedan blev det fiskdamm och alla var nöjda och glada och vi kunde däcka ihop i soffan.
 
Sv: Barnkalas

Tack för svaren! :bow:

Tiden har vi iaf beslutat att det "bara" (inte så bara för oss föräldrar ;) :angel: ) blir ett 2-timmars kalas. Och givetvis så blir alla inbjudna, fast bara tjejerna då. Det var uppe redan på inskolningen så det vet alla föräldrarna. Jag tycker det är jättebra!

Fiskedamm bli nog poppis, det går väl alltid hem. Något pyssel blir det nog inte, undrar om de har tid med det? :p

Shettisen hade varit en jättebra ide´men frågan är om vädret är bra när det är i början av februari. :confused:

När ni skriver lekar...är det "fria" lekar eller är det lekar som ni bestämt?

Det ska iaf bli intressant med barnkalas ! :angel:
 
Sv: Barnkalas

Det låter som ett bra kalas. När vi försökt ha aktiviteter har barnen mest surat. De vill hellre leka med de nya presenterna och alla spännande leksaker som finns hos födelsedagsbarnet.

Men vi brukar avsluta med en skattjakt eller fiskdamm ändå så barnen får med sig en liten godispåse hem.
 
Sv: Barnkalas

Det har du nog alldels rätt i, klart de andra barnen vill undersöka vårt lekrum! Nä, det får bli fria lekar och så får man väl styra upp det om det går alldeles åt skogen :p

Gottepåse med hem har jag allt tänkt att det ska bli, det är ju kalas.... :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Jag är desperat efter sätt att få i vår treåring penicillin. Lång historia kort; vår dotter har haft sår i näsan senaste 8 veckorna. Vi...
Svar
19
· Visningar
1 517
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 265
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
7 309
Senast: Habina
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp