barnlängtan

Status
Stängd för vidare inlägg.
7

7days

detta är säkert naturligt men jag längtar så otorligt efter en bebis. jag ska fylla 19 och känner mej för ung men...usch detta är så jobbigt. så fort en bebis kommer i närheten blir man avis och börjar nästan gråta över hur lyckliga dom med den lilla verkar vara. jag har fattat att de e mkt jobb och allt annat och i vissa fall känner jag mig redo men i vissa fall inte.

pojken o jag har varit ihop o förlåvade i 3år nu men tyvärr har vi ett distansförhållande=( på ca 40mil. vi vet inte hur, när, vart vi ska bo ihop=( har ni nåt bra tips. han ska antagligen gå en vidareutbildning ett år hos sig nu efter studenten...och jag...vad ska jag göra, har inte hittat nåt bra överhuvudtaget...vill ju jobba med hästar men ingen är villig att betala nåt och vem vill jobba för 1000kr i månaden.=(.

usch vill bara flytta ihop nu och ta me hästen ner till pojken...men mamma o pappa o släkten då=(. *snyft*
allt är ett elände..
behövde skriva av mig....vill ha lite stöd=). har ni med känt som jag....lr e jag ensamen??? vad ska man göra när man bara önskar ett lungt hemmaliv med sin man och en bebis i famnen :confused:
 
Sv: barnlängtan

Vad är det du egentligen längar efter?
Är det verkligen barn eller är det en trygghet?
För det första så tycker jag att ni bör bo ihop först, och ha jobb dessutom bägge två.
Barn hinns med.
Det finns massa hästjobb där du får mer än 1000:-, hästskötare travstall eller vad som hellst, men du måste ju kanske söka över hela sverige.
Annars finns det säkerligen en massa andra jobb, som kanske inte känns så lockande, men det kan ändå ge lite pengar och arbetslivserfarenhet.
Folk säger "det finns inga jobb" men det är konstigt, för folk som är villiga att ta vilket jobb som hellst, de får jobb, kassörskor, eller ett jobb på Mc Donalds, städerskor vad som hellst. Inga superjobb kanske, men de ger som sagt pengar i alla fall.

Att du kan längta efter barn, det är självklart att man kan, men barn behöver ett tryggt hem, och ska man försöka att bli gravid så tycker jag att man åtminstonde ska kunna erbjuda barnet det, och det är svårt utan jobb och utan att man testat att bo ihop en längre period.
Kanske räcker det med trygghet om ni bor tillsammans?
Börja med det.
Längta gärna efter barn, kanske kan du utbilda dig vidare som barnskötare så får du jobba med barn, det kan ju kanske "lugna" dig ett par år, eller hjälpa till på nån ridklubb som kanske har något för yngre barn osv.

Ja.. ville bara svara... :smirk:
 
Sv: barnlängtan

Prova att jobba på dagis.
Där så kan du få en himla massa barnkramar.
Det finns visst kurser som inte är så långa, för att bli pedagog på dagis.
Min minsta sons dagispedagoger älskar barn och njuter av sina jobb.
Han går på ett mycket bra dagis.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 020
Senast: jemeni
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 426
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 121
Senast: Pratsch
·
Hundträning Jag har en chihuahua hane på 4 år som sen valp varit försiktigt och osäker och alltid behövt mycket stöd. Har i vissa situationer blivit...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • När har ni vänt barnen framåt?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp