Barnvagn eller sulky?

Emtherlia

Trådstartare
Vi tänkte köpa en ny barnvagn (sittvagn) eller sulky till sommaren då vi är innerligt trötta på vår Emmarljunga Viking som gnisslar oavsett vad vi gör. 😫

Har ni några tips? Det är till ett barn som blir 3 år i sommar och tanken är att använda den mest på lätta grusvägar samt asfalt. Den behöver ha justerbart handtag så både jag och mannen kan gå med den. Så vill vi även att suffletten går att fälla ner långt för att undvika sol i ögonen mitt på dagen. Vi vill väl ha en billig så under 2000kr kanske?

Vad är skillnaden på sulky och barnvagn egentligen?

Kom med förslag eller bara säg vad ni använder och vad ni tycker om den. :)
 
Babyjogger city mini GT! Rejäl som en ”riktig” barnvagn men lättkörd och superlätt att fälla ihop (det tar bokstavligen 1 sekund tills vagnen är ett platt paket). Stor sufflett, stor sits och hög maxvikt så kan användas länge. Jag är 165 och min man 187 och handtaget är tillräckligt justerbart för oss.

Dyrare ny men går utan problem att få tag på begagnad för under 2000 :)
 
Vi har också en Baby jogger och jag håller med @Imogen om att den är sjukt smidig. När vi var på Mallis älskade taxichaffisarna den för den är så lätt att fälla ihop. En tog till och med kort på den :D
 
Jag är ute efter lite samma. En sittvagn, med vändbar sits, som blir så liten som bara möjligt när den är ihopfälld. Om någon har tips tas dessa tacksamt emot :bow:
 
@Imogen & @Eli finns inga begagnade här i närheten och 4000kr tycker jag är för dyrt.. hur är det att ha bara 3 hjul? Ser lite instabilt ut men det kanske det inte är?
 
Jag är ute efter lite samma. En sittvagn, med vändbar sits, som blir så liten som bara möjligt när den är ihopfälld. Om någon har tips tas dessa tacksamt emot :bow:

När vi sökte bilvagn så valde jag mellan Babyjogger City Tour Lux och Joolz Hub, Hub vann och vi har hittills varit väldigt nöjda, City Tour Lux är något lättare och mindre ihopfälld men valde Hub för de något större hjulen

Annars har väl Bugaboo deras Ant men vet inte om den är mer enbart som resevagn.

finns endel bra blogginlägg där de jämför olika små vändbara sittvagnar
 
Babyjogger finns i olika modeller, vi har den äldre ”mini zip” som vi älskat. Världens mest perfekta resevagn och barnet har älskat den.

Viking är inte superstor så skillnaden mot en sulky blir inte så stor. Tror en Babyjogger eller annan mindre bättre fyller ert behov.

Testkörde en Thule förra veckan, den gillade jag också.
 
Älskar vår Kronan sulky (utan s, dvs fasta hjul runtom). Vi hade med den till Kreta i höstas också, så nöjda.
 
Öppnar en gammal tråd istället för att starta en ny!

Vi köpte till slut en Cybex Balios S, och var väldigt nöjda med den!
Dock slutade dottern vilja åka i den och vi sålde den då vi har ont om plats.

Nu inser vi dock att vi behöver en vagn och jag har spanat lite på sulkys. Vi har en paraplysulky/resevagn, men den är superjobbig att köra.
Funderar nu på att köpa en Nordic Crown Spin Sulky. Har nån testat den? Ska ju vara samma som Kronan, men jag har å andra sidan inte nån erfarenhet av dom heller.

Barnet fyller 3 om några månader men är ganska liten till växten. Vill inte ha en för hög vagn, och den bör vara stabil så hon kan klättra i själv framöver.

Planen är att den får ligga i bagaget när den inte används.
Vi vill kunna åka på utflykter i sommar och nu när barnet vill åka vagn igen har vi insett att det underlättar en hel del!

Jag har kollat på Babyjoggern och den är säkert kanon, men jag kan verkligen inte med en trehjulig vagn.
 
Öppnar en gammal tråd istället för att starta en ny!

Vi köpte till slut en Cybex Balios S, och var väldigt nöjda med den!
Dock slutade dottern vilja åka i den och vi sålde den då vi har ont om plats.

Nu inser vi dock att vi behöver en vagn och jag har spanat lite på sulkys. Vi har en paraplysulky/resevagn, men den är superjobbig att köra.
Funderar nu på att köpa en Nordic Crown Spin Sulky. Har nån testat den? Ska ju vara samma som Kronan, men jag har å andra sidan inte nån erfarenhet av dom heller.

Barnet fyller 3 om några månader men är ganska liten till växten. Vill inte ha en för hög vagn, och den bör vara stabil så hon kan klättra i själv framöver.

Planen är att den får ligga i bagaget när den inte används.
Vi vill kunna åka på utflykter i sommar och nu när barnet vill åka vagn igen har vi insett att det underlättar en hel del!

Jag har kollat på Babyjoggern och den är säkert kanon, men jag kan verkligen inte med en trehjulig vagn.
Britax be motion 4 plus fälls ihop ungefär som babyjoggern med har fyra hjul. Den är också rymlig.
 
Öppnar en gammal tråd istället för att starta en ny!

Vi köpte till slut en Cybex Balios S, och var väldigt nöjda med den!
Dock slutade dottern vilja åka i den och vi sålde den då vi har ont om plats.

Nu inser vi dock att vi behöver en vagn och jag har spanat lite på sulkys. Vi har en paraplysulky/resevagn, men den är superjobbig att köra.
Funderar nu på att köpa en Nordic Crown Spin Sulky. Har nån testat den? Ska ju vara samma som Kronan, men jag har å andra sidan inte nån erfarenhet av dom heller.

Barnet fyller 3 om några månader men är ganska liten till växten. Vill inte ha en för hög vagn, och den bör vara stabil så hon kan klättra i själv framöver.

Planen är att den får ligga i bagaget när den inte används.
Vi vill kunna åka på utflykter i sommar och nu när barnet vill åka vagn igen har vi insett att det underlättar en hel del!

Jag har kollat på Babyjoggern och den är säkert kanon, men jag kan verkligen inte med en trehjulig vagn.

Nordic crown spin är inte samma som Kronan, det är en ny version av gamla Brio spin :)
 
Nordic crown spin är inte samma som Kronan, det är en ny version av gamla Brio spin :)
Just det, så var det! Blandade ihop märkena ;)
Har läst bra om den på allt om barnvagnar i alla fall och funderar på en sån. Men jag får nog åka till butik och se om det går att testa den :)
 

Liknande trådar

N
  • Låst
Övr. Barn Vad hade ni för barnvagn den första tiden? enkel liggvagn, kombivagn osv? märke? Har flera kompisar som har barn. den ena köpte en...
2 3
Svar
51
· Visningar
5 280
Senast: Zoya
·
Övr. Katt Denna artikel publicerades för en tid sedan i Sveraks medlemstidning "Våra katter" Jag tycker den är så klockren och träffande...
Svar
8
· Visningar
1 512
Senast: Tviggy1081
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp