Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Barnvagn?

nä så är det säkert, att en ren liggvagn är helt och hållet anpassad för dess ändamål. men jag tänker åxå att en vagn som är mera inriktad på sittvagn håller bättre. eftersom den inte väger så mycket när den är liten och fortfarande ligger ner. köper man en vagn som är mer åt liggvagnshållet är den kanske inte lika bra som sittvagn sen.

förstår precis hur du tänker men min ekonomi styr en hel del åxå=/

å jag har ingen lust att köpa en skitvagn bara för att jag ska köpa en ny om ett halvår sen. då satsar jag hellre på en bra vagn som man både kan ha som ligg och sittvagn
 
Sv: Barnvagn?

Det har du rätt i!!! Min ekomomi är oxå rätt kass just nu så jag har en Bernvagns budget på ca 3000 kr... Men jag har bestämmt mig för att fara runt till varenda ställe där de säljer banrvagnar och testa dom in i minsta detalj och sen när jag hittat en jag gillar så ska jag leta reda på en likadan fast begagnad och billigare:D
*haha* det kommer sluta med att jag pressar stackars mor på pengar och jag står där med en språjlans ny vagn :D
 
Sv: Barnvagn?

haha precis! jag har inget emot att köpa begagnat men tror de kan vara svårt att hitta precis de jag vll ha. de ska vara en svart brio happy sittvagn=)

Men jag har turen att bli sponsrad=) pappa står för den största delen, mamma kunde hjälpa till med en liten slant, svärföräldrarna vet jag inte om dom kan tänka sig hjälpa till.

Men jag vet vad jag vill ha och så ska de bli åxå=)

jag får bära omkring på ungen i bärsele tills jag har råd med vagnen i värsta fall=) haha

bara hoppas du får massa pengar i julklapp som du kan lägga på vagn=)
 
Sv: Barnvagn?

Vi tänkte åka ut och testa alla möjliga vagnar (framför allt Brio Duo) i mellandagarna och titta ut vilken modell vi gillar bäst. Sen kollar vi Blocketannonser tills vi hittar samma sort till ett schysst pris. :D Vagnar funkar alldeles utmärkt att skaffa begagnade, är det lite kvalitet på dem så slits de inte ut av ett eller två barn direkt.
 
Sv: Barnvagn?

Vi köpte en Bugaboo Cameleon, svindyr men lätt att bära och blir smidig ihopfälld. Älskar de ledade framhjulen som gör att man "svänger på en femöring". Hade liggdelen kanske 4-5 månader och sedan dess sittdelen. Hittills är vi bara nöjda.

Vi har också en cameleon, visst var den dyr men man kommer lätt upp i samma pris om man köper en ny BRIO eller dyl. om man tar alla tillbehör. Tilläggas kan ju att vi beställde vår vagn från holland och då var den ca 1500 kr billigare än om man köper här.

Jag är jättenöjd med den vagnen, bebisen är nu 3½ månad så vi har inte testat sittdelen än :)

phpyihcgy.jpg


Med första barnet hade vi en BRIO kombi opch det var väl inget större fel på den förutom att den är såååå tung och otymplig. Väger typ 20 kg mot bugaboons 9!!
Så jag sålden BRIO:n och köpte denna när jag väntade tvåan :) Ångrar mig inte!
 
Senast ändrad:
Sv: Barnvagn?

inte alls i min smak. tur att de finns så många vagnar så alla kan hitta någon dam tycker är snygg=)

den såg lättkörd ut dock
 
Sv: Barnvagn?

teutonia mistral sport har vi, perfekt.... vändbart handtag (=måste)
pumpningsfria hjul (=underbart).... köpte begagnad för 2000 sek + frakt (350 sek). Nypris med alla tillbehör i affär är ca 8000 sek. följde med allt man behöver, mjuklift, vinteråkpåse, parasoll, skötväska... tja ALLT....

Skulle jag få barn IDAG skulle jag nog köpa en med bättre varukorg men med i princip samma funktioner (svängbart styre och ställbart handtag... = MÅSTE)

ps. vagnen var 6 månader gammal och helt i NYSKICK :P = fynd!
 
Sv: Barnvagn?

nä fy! vi har verkligen inte sama smak=) den mste vara snygg åxå. =)

Varför då?

Gud vad skönt det var att ha en gammal billig vagn i stallet ;) Liggvagnen har man ju så kort tid. Istället för en kompromiss är det perfekt med en billig (och bäst...) liggvagn och så satsa på en sittvagn istället som man ju ska ha i många år.


Allvarligt talat, hur kan man prioritera en ny eller "snygg" vagn om man har lite pengar? Bebisen struntar väl i det !

Jag kan bli skogstokig på folk som inte "har råd" att låta pappan vara hemma länge med bebin, men köper nya onödigt dyra grejor hela tiden.
 
Sv: Barnvagn?

Nu har inte jag läst de andra svaren, kikade bara in en snabbis.
Men en viktig (tycker jag), sak är att vagnen ska vara vänd mot dig, inte framåt (om det inte går att ändra vilket det gör på min emmaljunga som jag har. Har en Duo, edgeöverdel, classicchassi).

Min dotter ville inte ligga i vagnen alls i princip första 4-5 månaderna.. Så liggdelen användes väldigt lite. Däremot gick det mkt bättre när hon fick börja halvsitta och sen sitta i vagnen, böt till sittdelen när hon var typ 5 månader tror jag.
Liggvagnen var dock mer eller mindre ett måste (om man ska ha vagn), eftersom Hanna föddes i slutet av januari (=kallt, man behövde få plats med tjock overall etc).
Jag har ofta tyckt att min vagn varit klumpig. Visserligen bra men väl klumpig.
Bebisen som kommer i sommar kommer nog få sittvagnen, med hårdlift i. Och så kommer jag bära mkt i bärsjal.
 
Sv: Barnvagn?

Till första barnet hade vi en Brio kombi från stenåldern ungefär. Använde den i ca 4 månader.
Då fick vi massa pengar och hade råd att köpa en ny sittvagn, det blev en Simo sportvagn. Den är helt underbar. Tyget är vind och vattentätt, så regnskydd behövdes aldrig.
Till andra barnet hade vi en Emmaljunga Duo i början.
Den hatade sonen att ligga i.
Så istället fick han åka i en sån här
phpizidlg.jpg


När han var runt 5 månader sålde jag Emmaljungan och tog fram första barnets Simo.
Och den används nu. Gillar den mycket mer än Emmaljungan.
Har tyvärr ingen bild på den, och jag orkar inte gå ner och fota den nu.
 
Sv: Barnvagn?

jag blir sponrad för den här vagnen. men ska jag köpa en ny när bebisen är ett halvår är det nog ingen som tycker de är lika kul att betala.

vagnen är det enda dyra som behövs köpa, får låna och ärva en massa saker.

å pappan kommer vara hemma en hel del även fast vi köper en "dyr" vagn. men 5000 tycke jag inte är så fruktansvärt faligt, inte om man jämför med brio kombin som kostar 7000.
 
Sv: Barnvagn?

jag blir sponrad för den här vagnen. men ska jag köpa en ny när bebisen är ett halvår är det nog ingen som tycker de är lika kul att betala.

.


Men då köper du bästa möjliga sittvagn för tiden 6 mån - 3 år för de pengarna du får.

Och skaffar själv en billig liggvagn att ha i början och som extravagn i stall/lera sen.

Det finns ingen helt optimal vagn för HELA tiden.
 
Sv: Barnvagn?

låter bra att du är nöjd och även din svägerska..

Jag skall också snart ha barn och har nämligen bestämt mig för en Brio.. Endera kombi eller Nova (men vill ha med hårdlift).

Har provat den i affären och den verkar toppen. Har två eller tre (?) bekanta som har Brio kombi/nova och de är väldigt nöjda med sina vagnar..
 
Sv: Barnvagn?

inte alls i min smak. tur att de finns så många vagnar så alla kan hitta någon dam tycker är snygg=)

den såg lättkörd ut dockDen är mycket lättkörd!

För mig var det liksom inte viktigast att den var snygg, jag tyckte själv den var skitful när jag först såg den, utan att den var så lätt- både i vikt och att manövrera. Dessutom ville jag att den skulle ta upp liten plats i bilen eftersom jag har hund också och det skulle aldrig funkat med BRIO:n som man dels får ryggskott av att lyfta in i bilen och del tar upp ett helt kombiutrymme.

Dessutom går den att använda från 0 år tills man inte behöver vagn längre. Med BRIO:n orkade jag bara ha den i typ 6 mån sedan köpte vi en ren sittvagn... :cool:

Jaja, alla köper ju naturligtvis den vagn de vill men mitt tips är att satsa på en relativt lätt vagn från början. De som väger närmare 20 kg tröttnar man på sååå fort p.g.a att de är så tungkörda, det säger alla och det tycker jag stämmer.
 
Sv: Barnvagn?

Tröttande inte på gammal ganska tungkörd sittvagn när jag bodde på landet. (liggvagn modell Ä är lätta och lättkörda)

Men OJ vad skönt det är med lätt smidig vagn i stan :idea: Den äldre modellen av Urban Jungle som jag har är suverän och robust samtidigt som den tar liten plats, är lätt och svänger på en femöring. Och funkar på landet också för att den har stora hjul.

Fast jag gillar inte idén att ha den som enda vagn eftersom den är vänd åt fel håll för små barn när de ska börja sitta upp. Liggdelen som vänds bakåt är så liten att de växer ur den rätt snabbt, det kan bli ett glapp där innan de kan sitta framåtvänt.
 
Sv: Barnvagn?

för mig är det inte viktigast, men det är viktigt ja. lika viktigt som att den är lätt att köra, är av bra kvalite osv.

Brio happy sittvagn väger mindre än kombin och när man fäller ihop den tar den väldigt lite plats, de äe lite därför jag helre vill han en happy istället för nova. Har åxå hundar och behöver få plats med både dom och vagnen.

När jag väl tröttnar på vagnen och vill ha en sulky istället är det bara ställa ner vagnen i källaren eller sälja den då de är ett bra andrahandsvärde på dom.
 
Sv: Barnvagn?

Jag är oxå i Barnvagns köpar tagen... Jag funderar på om man ska köpa en vagn som BARA är liggvagn och sen köpa en sittkärra när det behövs... Är lite harig för det där med kombi/dou saker... Har fått för mig att de inte håller riktigt samma klass som en vagn som är special inriktad eller vad man ska säga...

Jag skulle aldrig köpt 2 olika. Liggdelen använde vi kanske 5 månader och sedan sittdelen. OM man ska ha vagnar av bra kvalitet som du funderar på så tycker jag det blir alldeles för dyrt att byta efter 5 månader.
 
Sv: Barnvagn?

Och min mamma som bara tjuer ut ett "Äntligen en vagn som är bra! Gud så jag avskydde vagnarna som ja fick stå ut med när ni var små.." medan hon går med sitt lilla barnbarn i en ny Brio Duo och tycker att fjädringen och däcken är såååå mycket bättre.

Tänk så olika folk kan tycka. Jag håller med henne. Mitt yngsta syskon fick också åka i en sådan vagn, och jag avskydde att köra den :crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år VET att det finns andra trådar om barnvagnar, men jag hittar ändå inte rätt, så testar med en ny iaf! Kraven är: Lätt ( vi bor två...
Svar
10
· Visningar
894
Senast: Kaching
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
6 350
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 517
Övr. Barn Inför sonens ankomst köpte vi en begagnad barnvagn av en kompis, Teutonia Mistral S. Den har funkat helt okej i snart 9 månader men den...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 866
Senast: Anemone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp