Barnvagn på landet

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

blb292

Hej,
Efter att vara gammal Bukefalosläsare har jag nu äntligen reggat mig - inte för att jag vill fråga något om hästar utan för att vi väntar barn!

Trots att vi inte har BF förräns den 1/1 2007 har man ju givetvis börjat fundera på det där med prylar, bland annat barnvagn. Jag var inne i en butik häromdagen och försökte fråga mig fram till vad som kunde passa på landet, men försäljaren såg ut som om jag var dum i huvudet och sa att det kunde väl inte hon veta. Okej, då...

Men det borde väl vara en hel del här som är vana vid att köra barnvagn på leriga åkrar, ridbanor osv. Vad har ni för heta tips? Särskilda märken eller bara praktiska tips mottages tacksamt.

Vi bor på en gård med en gårdsplan som inte är så gullig på vintern, om man säger så...

Det kanske också bör nämnas att vi ska försöka köpa begagnat.

Tacksam för tips!
 
Sv: Barnvagn på landet

Och som vanligt då (:angel: ) röstar jag starkt för en Emmaljunga:) Vilken ålder spelar nog ingen roll faktiskt då jag och fler med mig upplever att de är hållbara och stabila och har bra hjul oavsett om det är vanliga vita elelr lufthjul. Min emmaljunga -05 har ganska grova hjul, tror den är bra på grusväg och lerpölar:D Det känns även som om den är mer hållbar än andra märken, men det är kanske en smaksak:angel:
 
Sv: Barnvagn på landet

Vår Emmaljunga årsmodell -97 höll bra att rulla två ggr om dan på gropig, dålig grusväg när sonen var liten, och jag tänker nu använda den även för nummer två (även om trendfaktorn på den inte kanske är så hög mera :) ). Vi använde den så länge som sonen sov middag dvs ända tills han var 2,5-3 år nånting, eftersom han sov mycket bättre utomhus (hade både ligg- och sittdel, när han blev större sov han liggande i sittdelen), och det syns knappt på vagnen att den är använd!

Nu har vi faktiskt asfalt här så vetja den skall hålla en till!!
 
Sv: Barnvagn på landet

Jag rekommenderar givetvis en Basson med lufthjul. :love: Helt underbar vagn som jag haft till alla mina tre. Rakt ut i skogen med hundar och barnvagn på en näst initll obefintlig stig. Aldrig trasig.
 
Sv: Barnvagn på landet

Och jag är kär i min brio... ;) Men om du ska köpa beg så titta efter bra fjädring och rejäla hjul! Fast hjulen går oftast att byta så det är inte så kinkigt!
 
Sv: Barnvagn på landet

Så stora hjul som möjligt.
Allt går jättebra bara hjulen är riktigt stora.
Luftfyllda behövs inte.
Jag undvek det då jag körde runt i bråte med överhängande punkteringsrisk.
 
Sv: Barnvagn på landet

Det bästa på landet är en gammal outslitlig 70-eller tidig 80-talsvagn med stoooora icke-luft-hjul och bra gung ! Tar sig fram överallt och man behöver inte vara rädd om den.

Kostar någon hundring så man kan lägga mer pengar på sittvagnen sen!

9227809833.jpg
 
Sv: Barnvagn på landet

En sådan där hade jag också.
Fast vinröd.
Den används numera att dra runt stängselmaterial med vid de stängselbygge och renoveringar som vi gör.
Jag köpte den billigt begagnat.
Då så hade den redan haft några barn.
Jag har haft 3 stycken i den.
 
Sv: Barnvagn på landet

Jag har en alldeles perfekt vagn till salu för det ändamålet! 03:a uttagen i november, använd ca 8 månader till det barnet, nästa barn har mestadels använt den som sovvagn i köket... Emmaljunga minior edge är märket. Färgen är svart/grå. Mjuklift som görs om till åkpåse medföljer. Stora tubeless hjul = punkteringsfria men med "gung" handtaget är svängbart så man kan ändra barnets färdriktning med ett enkelt handgrepp. (Har tätt mellan de två sista=de som använt vagnen, så därför har jag mest använt mig av en syskonvagn ute det senaste året...

Hör av dig om du är intresserad! Om du bor hyfsat nära förstås;)
 
Sv: Barnvagn på landet

Bor själv på landet och har haft lerig gård och stallplan, kört på blöta grusvägar och stubbar. Är kanonnöjd med vår Emmaljunga city cross sportvagn (använde mjuklift de första 4-5 månaderna). Bra fjädring och punkteringsfria däck som rullar kanonbra.
Köpte ny vagn och har spolat av underredet när man kommit hem från lerturer, den ser fortfarande ny ut trots att sonen är 16 månader.
 
Sv: Barnvagn på landet

Silverkedjan skrev:
Det bästa på landet är en gammal outslitlig 70-eller tidig 80-talsvagn med stoooora icke-luft-hjul och bra gung ! Tar sig fram överallt och man behöver inte vara rädd om den.

Kostar någon hundring så man kan lägga mer pengar på sittvagnen sen!

9227809833.jpg
Åh exakt en sådan hade vi med. Sedan så hade vi en lite nyare modell då vi åkte bort mm. Sedan så kom min mamma över en jätte bra sitt vagn. Typ 70 talet den med. Det bästa med den det var att den va helt i galon så den kunde stå ute jämt utan att bli förstörd och så. Visst var den ful men oj vad bra den va.
 
Sv: Barnvagn på landet

Kör med Emmaljunga och lufthjul. Bra när man tar sig en tur i skogen med hundar och barnvagn.
Hade en annan vagn innan med "vanliga"hjul och det var bra tungkört. Sen köpte vi en med lufthjul och livet rullade då lättare på landet:)
 
Sv: Barnvagn på landet

jag köpte två, en gammal urbillig som jag hade i laggårn o på leråkern(gårdsplanen). Sen köpte jag en ny, fin som jag hade i bilen o använde i stan o när jag handlade osv...

//millus
 
Sv: Barnvagn på landet

millus skrev:
jag köpte två, en gammal urbillig som jag hade i laggårn o på leråkern(gårdsplanen). Sen köpte jag en ny, fin som jag hade i bilen o använde i stan o när jag handlade osv...

//millus
Ja så ska jag med göra. Har en billig som ska användas i stallet och en som inte ska det:)
 
Sv: Barnvagn på landet

Min syrra säger...Odämpad Modi...Odämpat för att inte ungen ska GUNGA ur vagnen i alla gupp...Modin för att den (för henne) är prisvärd och snygg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 416
Senast: LaMagia
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 284
M
Western Har ju försökt att hitta en lämplig w-sadel till araben ett tag nu men det är svårt.... Här finns ju tydligen ingen kunnig utprovare i...
Svar
1
· Visningar
1 183
Senast: djezima
·
Gravid - 1år Funderade igår tillsammans med sambon på hur länge barnet ligger ner i vagnen, och när man ska börja använda sittdelen? Förstår ju att...
Svar
19
· Visningar
1 264
Senast: vindvissla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp