Johanna1988

Trådstartare
VET att det finns andra trådar om barnvagnar, men jag hittar ändå inte rätt, så testar med en ny iaf!

Kraven är:

Lätt ( vi bor två trappor upp utan hiss)
Smidig att fälla ihop
Terränghjul, eller iaf lätt att köra på alla underlag, även stigar i skog, går med två hundar överallt, så vagnen måste vara framkomlig.

Är det Bugaboo som gäller, eller finns det någon ännu lättare liggvagn med bra framkomlighet?
 
VET att det finns andra trådar om barnvagnar, men jag hittar ändå inte rätt, så testar med en ny iaf!

Kraven är:

Lätt ( vi bor två trappor upp utan hiss)
Smidig att fälla ihop
Terränghjul, eller iaf lätt att köra på alla underlag, även stigar i skog, går med två hundar överallt, så vagnen måste vara framkomlig.

Är det Bugaboo som gäller, eller finns det någon ännu lättare liggvagn med bra framkomlighet?
Nu är det några år sen frågan var aktuell för egen del, men jag har varit väldigt glad i Urban Junglen. Minus för att den är ganska stor (lång) ihopfälld och att det inte går att vända sitsen. Skulle tro att den är smidig att bära upp och ner också.

Den vagn jag tyckt allra bäst om, men som inte riktigt klarat kriteriet "terränggående" (även om den varit över förväntan med tanke på de relativt små hjulen)baby jogger city versa gt. Tror att den slutade tillverkas några år sen, men kan kanske gå att få tag på begagnad

Urban jungle till vänster city versa till höger :)
Collage_20220823_214104.jpg
 
Nu är det några år sen frågan var aktuell för egen del, men jag har varit väldigt glad i Urban Junglen. Minus för att den är ganska stor (lång) ihopfälld och att det inte går att vända sitsen. Skulle tro att den är smidig att bära upp och ner också.

Den vagn jag tyckt allra bäst om, men som inte riktigt klarat kriteriet "terränggående" (även om den varit över förväntan med tanke på de relativt små hjulen)baby jogger city versa gt. Tror att den slutade tillverkas några år sen, men kan kanske gå att få tag på begagnad

Urban jungle till vänster city versa till höger :)
Visa bifogad fil 98478
Tack, ska kolla på dessa!
 
Jag har inga vagnstips men om du bor två trappor upp utan hiss hade jag nog satsat på att ha vagnen där nere och köpa en mjuklift att bära bebisen i!
Vi har inte direkt något förråd att ställa den i vid entrén, och vi får inte ställa "lösa" grejer i trappuppgången. Men kan absolut kolla vad det finns för alternativ.
 
Vi har inte direkt något förråd att ställa den i vid entrén, och vi får inte ställa "lösa" grejer i trappuppgången. Men kan absolut kolla vad det finns för alternativ.
Ah, vad synd! Vi bodde en halv trappa upp när våra tvillingar föddes och förvarade då vagnen ytterligare en halv trappa ner utanför källarförråden, där låste vi fast den på nätterna och sedan tog den av oss som gick till jobbet upp den till markplan på morgonen. Det var lite bökigt men funkade! Vi hade dock inte fått in vagnen genom vår ytterdörr så hade inget alternativ direkt.
 
Ah, vad synd! Vi bodde en halv trappa upp när våra tvillingar föddes och förvarade då vagnen ytterligare en halv trappa ner utanför källarförråden, där låste vi fast den på nätterna och sedan tog den av oss som gick till jobbet upp den till markplan på morgonen. Det var lite bökigt men funkade! Vi hade dock inte fått in vagnen genom vår ytterdörr så hade inget alternativ direkt.
i källaren står det stora lappar om att allt som står utanför förråden forslas bort.... Men man kan ju faktiskt prata med dem ändå tänker jag och se om det kan finnas en lösning! :)
 
VET att det finns andra trådar om barnvagnar, men jag hittar ändå inte rätt, så testar med en ny iaf!

Kraven är:

Lätt ( vi bor två trappor upp utan hiss)
Smidig att fälla ihop
Terränghjul, eller iaf lätt att köra på alla underlag, även stigar i skog, går med två hundar överallt, så vagnen måste vara framkomlig.

Är det Bugaboo som gäller, eller finns det någon ännu lättare liggvagn med bra framkomlighet?
Vi har Bugaboo Fox 3 och är väldigt nöjda, tycker själv den är smidig att fälla men har kompisar som valt bort den pga att de upplevt den som krånglig att fälla ihop så testa innan köp! Det enda underlag den varit lite tung att köra på är väldigt fin sand men hade vi i såna lägen låst framhjulen och/eller dragit vagnen bakom oss så hade det löst problemet :o
De vagnar vi valde mellan utöver Foxen var Britax Smile 3 & Cybex Priam. Vi kollade även på Emmaljunga NXT90 men den gick bort pga tung (och upplevdes som klumpig) jämfört med de andra tre! Om jag inte minns fel så vägde NXT90 med liggdel 5kg mer än Foxen O_o
 
VET att det finns andra trådar om barnvagnar, men jag hittar ändå inte rätt, så testar med en ny iaf!

Kraven är:

Lätt ( vi bor två trappor upp utan hiss)
Smidig att fälla ihop
Terränghjul, eller iaf lätt att köra på alla underlag, även stigar i skog, går med två hundar överallt, så vagnen måste vara framkomlig.

Är det Bugaboo som gäller, eller finns det någon ännu lättare liggvagn med bra framkomlighet
Vi hade (har) Thule Urban glide med påklickbar liggdel. Stor men otroligt smidig att dra i trappa (vi har hiss, men den gick inte in där 🙄). Nackdelen är att det behövs en vagn till när det ska bytas till sittdelen eftersom det inte går att åka bakåtvänt.
 
Vi har Bugaboo Fox 3 och jag tycker inte den är plättlätt att köra på lösare grusvägar, men tror inte särskilt många vagnar fixar det 😅 på Babyworld hade de lite olika material som vi kunde provköra alla möjliga vagnar på, det kanske kan vara något?

I övrigt är vi jättenöjda med vagnen 😊
 

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 975
Senast: ako
·
Gravid - 1år Hej! Jag letar efter en barnvagn men det är ju ta mig fasiken omöjligt. Jag kan ingenting. Vill att det ska vara stabil nog att ha på...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
9 609
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 221
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 606
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp