Sv: Barnvagn

Jag tror inte att man använder en kombi som sittvagn så länge så att det lönar sig om man ska lyfta i och ur ofta.

Jason är 14 månader nu och vi använder fortfarande duon som sittvagn. Vi har en lättare variant, men den är inte på långa vägar lika go att köra eller för honom att åka i.
Och den lyfts hit och dit hela tiden;)
Man får ju muskler för 17, vem behöver gym lixom:angel:
 
Sv: Barnvagn

Mitt tips är att välja i affären och sedan köpa beg på blocket. Folk byter vagnar som kalsonger och utbudet är enormt! Finns så många beg i nyskick så det går att pruta endel... Andrahandsvärdet har sjunkit en hel del på 6 mån. Till första barnet köpte jag "förra årets" till och fick faktiskt igen pengarna då den såldes så då köpte jag en ny lättare sittvagn på sommarrean.

Denna gång har jag hittat en smäcker och fantastiskt fin liggvagn från 70-talet. Undrar hur dagens plastvagnar ser ut om 40 år...

Trodde jag skulle kunna lägga in en bild men tydligen inte.
 
Sv: Barnvagn

Dyrt är ju inte alltid bäst. Det kan man utläsa på div tester som gjorts (inte bara barnvagnar, utan även höga barnstolar, spjälsängar o dyl ). Tillverkarna nuförtiden är så inne på att göra flachiga vagnar så säkerheten glöms bort. Själv har vi ett arvegods. Det är tredje ungen som ligger i den. Först sambons systers son, därefter sambons brors dotter, och nu vårna bebis. en emmaljunga edge är det. Visst, lite skavanker, men inget som är någon säkerhetsfråga. Vi ska ju enbart dra runt våran bebis, knappast visa upp oss eller göra större avancerade saker ;)

Men Blocket är en utmärkt sida för att fynda barnvagnar. Träffade en mamma på spårvagnen, hennes vagn såg splitterny ut, så himla fin. Hon sa: denna köpte jag på Blocket för 800:-. En 2006: a var det (märke har jag glömt).

En annan grej är att åka runt till lite olika affärer och där på plats prova div vagnar.
 
Sv: Barnvagn

Kronan Duovagnar väger detta.

Chassi med liggdel väger 14,4 kg
Chassi med sittdel 15,7 kg
Chassi hopfälld med hjul 10, 6 kg
 
Sv: Barnvagn

Jag tror känslan att köra är viktigare en de kg/hg som skiljer mellan vagnar. Vill med det säga att det inte ska vara avgörande eller en viktig parameter. Dessutom är vi ju starka :D
 
Sv: Barnvagn

Eh, jag bryr mig inte om vad en vagn väger. Svarade på ett inlägg om att Kronans vagnar var tunga.
 
Sv: Barnvagn

För mig är det lika viktigt ( vikt vs känslan att köra ) jag har dålig rygg och vill absolut inte vara förstöd efter 6 månader :)
 
Sv: Barnvagn

Jag skulle aldrig köpa en ny vagn. Man använder den extremt lite, kanske mindre än ett år, bärselen däremot var ett måste för mig i stallet, på promenade, i affäfern överallt!! Jag hade en babybjörn först och sedan en ergo som användes till barnet var 2,5 år! Jag köpte en begagnad Briovagn för 2500:- (sålde den sedan efter 1,5 år för samma summa) :banana:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp