Barock/akademisk

Sv: Barock/akademisk

Men nordisar ser inte ut som halvblod - än

Även om vissa är mer av ridhästmodell än andra

Vilket ar en forbannad tur eftersom dom inte SKA se ut som svenska halvblod.

Att vissa har som du sager mer ridhastmodell beror pa att vissa hastar har kvar den gamla lanthastkaraktaren och darmed inte ser ut som tunga traktorer.

Det beror INTE pa att man plotsligt avlar pa ridhastar inom rasen utan pa att man ser till att borja ta tillvara den gamla ursprungliga typen inom rasen.

Som jag sagt innan lantrasernas verkliga styrka ar att raserna ar typmassigt breda sa nar det dyker upp nya eller nygamla brukarbehov sa kan man fa fram fler hastar av onskad typ genom avel inom rasen.

/KT

Liknande trådar

Ridning Hejsan! Jag och min ponny tävlar fälttävlan där dressyren inte är vår starka gren, ponny ser inte meningen med att gå i form😅. Just nu...
Svar
2
· Visningar
605
Senast: Freazer
·
Hur viktigt är det för er att utbilda er häst själv? Jag har alltid ridit och kört in mina hästar själv och har fått till mina hästar... 2
Svar
22
· Visningar
1 424
Senast: animalasia
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 504
Senast: Kajsalisa
·
Ridning Hej! Jag har precis köpt en häst på 6 år. Jätte lugn och snäll att rida, kommer om ett tag. Han behöver bygga lite mer muskler pga inte...
Svar
16
· Visningar
1 594
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka