Bärplockande hund

Angelina

Trådstartare
På vår gård har vi hallonbuskar och min ena hund har blivit väldigt intresserad av att krypa in i buskarna. Idag kollade jag vad som var så intressant och då får jag se att hon äter hallonen!! Hon tar tag och bara drar loss lite bär och säkert blir det något blad med.
Hon är för rolig den hunden...

Sv: Bärplockande hund

Jag förstår henne. Hallon är ju jättegott. Björnen älskar ju blåbär. Låt henne äta i godan ro.

VI trodde vi hade sorkar som käkade upp jordgubbarna. men en dag så vi rottisen fint stå och plocka bär:D

Träna henne på att hitta kantareller. Det vore väl något.:d

Mina käkar blåbär.
När jag säger till sambon:
"Jag har hittat riktigt stora här"
Då kommer hundarna som ett skott och käkar upp busken för mig.

Så nu är jag tyst när jag plockar blåbär :)

Träna henne på att hitta kantareller. Det vore väl något.:d

Jag skäms att säga det men jag vet inte hur kantareller ser ut:o. Måste nog lära mig själv först men visst vore det häftigt att ha en kantarellhund!

Min mammas hundar tycker mycket om att äta blåbär när dom är ute och går i skogen :)

Gå in på nätet och kolla kantareller. Dessa måste du sett. Smakar ljuvligt och luktar gott dessutom. Smörstekta på en macka t.ex.

Mina plockar i sig blåbär när vi är i skogen. Jätte poppis och dom vill alltid gå åt det håll blåbären är.

Min ena plockar och äter blåbär. Det gjorde även en av mina gamla hundar. Det är precis i rätt höjd för dem. Och de är/var matglada båda två. Så det föll sig ganska naturligt.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag måste bara få skriva av mig. Vid ett flertalet tillfällen när jag är ute och går med mina två Cane corsos så möter vi... 3 4 5
Svar
83
· Visningar
5 937
Senast: Nota
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 182
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 591
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Min lilla omplacering är en kvick och spänstig sak - hoppar med lätthet över våra boxdörrar i stallet till exempel. Jag har en helt...
Svar
14
· Visningar
1 088
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Smitare - hur gör ni?
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 31