Bäsra ridregnjackan/kappan

Bukefalos 30 år!

Elo

Trådstartare
Jag har flyttat till stall utan ridhus. Jag är allergisk (nja, inte riktigt men ni fattar) mot regn. Hur skall jag lösa denna ekvation?

Vilken kappa är bäst? Hur skall jag hålla mig torr i vinter? Vad använder ni och är nöjda med?

Obs, jag är sjukt kort i överkroppen och har några extrakilon så modeller som är extremt insvängda är svårt då midjan hamnar över höfterna.

Säger Stierna! Hög vattenpelare och hög andasfunktion. Man får sälja en njure, men det är den värd ;)

Är mer äppleformad men passformen/midjan funkar ändå.

Köpte mig en regnkappa från stierna på rejäl rea i somras efter att ha haft en kort ridregnjacka från dem som favorit i många år. Mycket nöjd även med kappan så här långt. Hade tidigare en regnkappa från Hööks som jag älskade fram till första tvätten, efter tvätt läckte den som ett såll…

Säger Stierna! Hög vattenpelare och hög andasfunktion. Man får sälja en njure, men det är den värd ;)

Är mer äppleformad men passformen/midjan funkar ändå.

Instämmer med ovan! Jag är ganska kort (165 cm) men med lång överkropp och väldigt korta ben. Den går nästan ända ner till fötterna på mig och jag älskar det!

Enda jag längtar till med vintern är att få gosa in mig i min kappa. :love:

Fick köpt en stierna. Sjukt mkt pengar :arghh: men hae hittils funkar bra.

Passformen på mig som är mkt kort, speciellt i överkroppen är sådär och det blir ett veck i ryggen då plaggets smalaste del (midjan) vill placera sig på min bredaste del (höfterna).

Du har inte testat regnchaps?

Jag avskyr långa kappor, och har även svårt att rida i lång jacka, funderar på att testa regnchaps i år. Verkar även funka mot kyla.

/Lizzie

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka