Bästa bettet? Hjälp!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare -therese-
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 863
T

-therese-

Nu har jag fått bett i tankarna,. Såg ett klipp om hur bett påverkade hästar i munnen, detta var dock tvådelat bett och om ryttare som höll hårt och sågade. Men det påverkade allt från tänder, gom och nerver enligt dem. Dock var det på engelska så fattade inte så jätte mycket :angel:

Vill nu höra tips om vilka bett ni tycker är bäst, snällast, skarpast och sämst!

Har en ponny som är lite hård i munnen, främst hemmåt på uteritter. Ibland går det inte att få stopp på henne hur man en gör. Har bara ett tredelat vanligt. Har fått råd om pelhambett, men vet faktist inte så mycket om det förrutom att det stoppar hästarna att dra och får dem att kröka nacken bara. men kan det inte få andra konsekvenser då? samtidigt är det kanske inte så jätte bra att bara sitta och dra på ett tredelat...

Tacksam för svar! :)

Sv: Bästa bettet? Hjälp!

det finns massor med trådar om bett, pröva att söka så kommer du ha läsning för hela natten.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Ny här på forumet! Har en islandshästvalack på 16 år, som jag haft i lite över 4 månader. Vi har problem med bett och att hitta...
Svar
11
· Visningar
5 563
Utrustning Jag behöver bettförslag till ena ponnyn. Jag rider oftast på hackamore, ibland babypelham, rakt i gummi. Hon är åt det heta hållet och...
Svar
1
· Visningar
1 120
Senast: Lipperta
·
Utrustning Hästen har tjock tunga, köttiga läppar och väldigt låg gom. Har provat lite olika tränsbett och hon föredrar ett tredelat eggbett, eller... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 582
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Kortfattat: har ett halvblod 8år, hoppstam som jag främst tävlar hoppning på. Händer att han tävlar dressyr med. Tredelat går han på... 2
Svar
26
· Visningar
3 198
Senast: JasMiin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka