Bästa, billiga stigläderna

Sv: Bästa, billiga stigläderna

Billigaste borde nästan vara från b...es men bästa bra fråga.

Inget stigläder hållersärskilt bra om man inte tar hand om det ordentligt. Ordentlig skötsel = bra hållbarhet

det är faktiskt ifrån där ovanstående skrev. för att jag köpte ett par stigläder där för under 100 lappen för ca 4 år sen, som fortfarande ser ut som nya (nästan) med min skötsel. ;) :D vet iofs inte vad det är för märke eller om dom finns kvar nu.

Fick ett par stigläder från en kompis som hon köpt i ullared för 40 kr!
Dem är faktist jättebra...än så länge i alla fall!

Fick ett par stigläder från en kompis som hon köpt i ullared för 40 kr!
Dem är faktist jättebra...än så länge i alla fall!

inte börjes billigaste, världens sämsta skit! Har haft mina i ett halvår och de behöver nog bytas när som..Gulp

Har du skött om dom ordentlig å var ärlig nu.

Hur ska man sköta dem? Mina är helt fransiga i kanterna, nötta, känns helt enkelt inget bra. Har klämt på ett par lika gamla appaloosa stigläder, Åhhh vill ha!

Aha okej, hm knasigt, har deras biliga träns nämligen å det är inte så...

Jag har ett par prestige ja :)

Globus har jättefina stigläder, sånna som är nylonförstärkta och inte töjer sig så lätt. Jag gav 250 för dem tror jag :) Finns i många färger också, ett plus tycker jag.

cerrox skrev:
det är faktiskt ifrån där ovanstående skrev. för att jag köpte ett par stigläder där för under 100 lappen för ca 4 år sen, som fortfarande ser ut som nya (nästan) med min skötsel. ;) :D vet iofs inte vad det är för märke eller om dom finns kvar nu.

Är dom mjuka och fina?

inte börjes billigaste, världens sämsta skit! Har haft mina i ett halvår och de behöver nog bytas när som..Gulp

hmm. .. då vart det iallafall inte deras billigaste som jag har. men dom kostade iallafall under 100 lappen & har hållt sej kanon i ca 4 år nu. ;) fast & andra sidan så skiljer ju sej deras sortiment en hel del. :smirk:

Aha okej, hm knasigt, har deras biliga träns nämligen å det är inte så...

det har jag också haft, det höll inte många gånger. :smirk: så som sagt deras sortiment skiljer sej nog en hel del från den ena prylen till den andra.

JO det gör tydligen det, det är medryttarens tävlingsträns dock använder hon det jämt när hon rider, men det får hon göra, fast inte mitt problem om det går sönder har jag sagt, det är du som får sköta om det :)

Jeg har et par Borjes billige som er :banana: kjempe bra.
Kjøpte de til barnens ponnisadel men da sadelen ble solgt (og ponnien) ble stigläderna igjen her hos meg. De er nesten 3 år og mye brukt, kjempe myke og fine. Ikke har de tøyd seg heller.
Jeg er ikke den som er ivrigast på smørning og slikt heller :angel:

Jacsons nylonförstärkta är också mycket prisvärda! Kostar ca 230:- och är jättemjuka och fina!

Jag köpte ett par från B*rjes, ett par billiga som är USLA! De töjde ut sig så mycket första ridturen att jag fick korta dem tre gånger för att ha skänklarna i samma läge som i början på ritten.

Så de kastades efter ridtur nr 1!

Griffins i syntet! :love: :love: :love:

Finns inga bättre stigläder enligt mig! :bow:
Jag har haft dem i tre år snart, har alltid suttit upp på samma sida och haft samma stigläder på samma sida, och de har inte töjt sig alls!
Dessutom behöver de minimalt med skötsel, när mina blivit smutsiga har jag bara duschat av dem och så är de som nya igen!

En negativ sak är iofs den "äldre" modellen blir lätt stel när det är kallt, men den som de har på Hööks nu är riktigt, riktigt bra! :bow:

Billiga och BRA:) är de nylonförstärkta stiglädren från Börjes kostar ca 160kr finns i svart o brunt Jag har haft dem i tre år visst är mina prestige bra mkt finare:love: :love: :love: de är lika gamla men så kostar de ju en hel del mer ca 900kr

Liknande trådar

Utrustning Var kan jag hitta "pluppar" som man kan trä på stigläderkrampan för att få stigläderna längre bak?
Svar
4
· Visningar
383
Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
615
Senast: skiesabove
·
Utrustning Jag har börjat rida igen efter många års uppehåll men har problem med västen. Jag blir så klumpig att jag kan varken spänna sadelgjord...
Svar
8
· Visningar
459
Senast: Rosett
·
Utrustning Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips? Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just...
Svar
7
· Visningar
580

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka