Bästa bootsen

gaski

Trådstartare
Jag söker efter ett par riktigt bra boots, som sitter på sin plats, inte snurrar och är väldigt slittåliga.

Har prövat vanliga gummi boots, samt i neopren. Men inga av de har funkat riktigt, då han ändå lyckats trampa på sig.

Är sugen på ett par pc boots eller verdus, någon som har erfarenhet av de?

Sv: Bästa bootsen

Ska hästen ha dem på sig jämt eller bara när du rider? Ska de vara på i hagen tycker jag att såna hela i gummi som man trär över hoven är de bästa, mindre risk för att de ska lossna jämfört med såna man knäpper.

Jag är jättenöjd med mina terrängboots från H**ks. Kan dock vara lite små i storleken om man har en väldigt storfotad pålle.

Professionals choice-bootsen är gjorda i samma material som skottsäkra västar, Jag har själv köpt ett par men inte provat dem än. Har hört mycket gott om dem från andra iallfall. :)

Senast ändrad av en moderator:

Jag har Eskadron boots med fårskinnskant och är jättenöjd med dem! Har inte upplevt att de snurrar :)

Här är området om de måste täcka (insidan högerfram), och får alltså inte snurra sig.

Funderar om ett par combo boots, vore ett alt? Men tycker att de ser ut att bli så styva/orörliga när allt sitter ihop..

Jag skulle tipsat om Professionals choice, men efter bilden du visar vet jag inte, känns som bootsens kant kan hamna mitt i såret?

PC bootsen snurrar typ 1 gång på 1000. Sitter såret typ mitt emelllan kotan och hoven? För då funkar det nog, kanten hamnar väldigt högt upp med PC bootsen tycker jag.

Min häst får dock skav just där "högt upp" precis under kotan på in och utsida av både PCs och prestiges supermjuka i läder. Det enda som fungerar på honom är just snurrande jättemjuka (och billiga ;)) gummiboots. Dock går de ju sönder så fort han trampar på dem men de skaver iaf inte. I terrängen fungerar neoprenboots typ globus men de skulle inte gå att ha i hagen och snurrar ju de med.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Ok varning för långt och veligt inlägg här nu, men behöver få skriva av mig känner jag. Kanske att när jag ser saker och ting på pränt...
Svar
14
· Visningar
1 421
Senast: Görel
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 118
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 465

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka