Bästa dragbilarna?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare karuso_00
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 21
  • Visningar Visningar 3 089
K

karuso_00

Vilka tycker ni?? kom med förslag.
själv drar jag häst med min chevrolet s10 (en pickis med 200 hk)
som faktiskt går bättre med släp än utan:o

Sv: Bästa dragbilarna?

Mitsubishi Pajero Sport.. Hög, lågväxel, bakhjulsdrift eller fyrhjulsdrift.. Bara lägga i eller ur, kanon.. Våran drar 1,21 utan släp och 1,24 med släp och bakhjulsdrift.

låter stålande!!!:rofl:
men är det verkligen nödvändigt med 4-hjulsdrift:confused: egentligen?
min har det oxå, awd + hög o låg växel men volvon jag drog med förut, en disel var ju bara framhjulsdriven o den drog oxå fruktansvärt bra...

Jag är riktigt nöjd med min Landrover Defender, turbodiesel. Man känner aldrig att bilen behöver anstränga sig och det finns resurser att ta till på vintern!

Permanent fyrhjulsdrift, difflås och lågväxel.

cheva starcraft g 20 hitop. går bäst med transport o drar inte mer bensin..har dock kommit på att om bilen väger som min 3 ton så kan det vara en fördel att ha extraförstärkta fjädrar.
den är lättkörd,vi har ett stort bojsläp ochtrots att det är ett ekipage på 11 mter så är dte inga problem med at backa..

drive in maten får vi däremot stå över.klarar vi höjden så klarar vi inte svängen runt huset:)

Nödvändigt är det väl inte, men det är riktigt bra om det är halt, lerigt eller helt enkelt tung kärra. Jag hade mycket användning av det nu i vintras när jag tog BE-kortet. Är det halt och man bara får skaplig rull på ekipaget så är det bara att lägga ur och trampa på kopplingen två gånger(i upp till 100km/tim),så är den bakhjulsdriven. Eller om du ska backa lite halvtungt i uppförsbacke, så kan bakhjulsdriften bli lite tam. Eller dra loss hjul på släpkärran som sitter fast.

Har faktiskt haft endel användning för lågväxeln med, vilket jag inte trodde när vi köpte bilen, tar sig fram över allt.. :eek:

Är din konstant 4wd?

Dieseln är ganska bra att dra med, bra bottenvrid i dom. Även om det är framhjulsdrift, vilket inte är någon större höjdare egentligen. Personligen tycker jag det är bättre att dom driver på hjulen som släpet hänger på. Dieseln är lite som (ursäkta uttrycket) en traktor, mera sega, råstarka.

Jag har en Ford mondeo kombi :bow: :bow: ... e himla nöjd... den går bra att dra med, finns mycket plats för utrustning och den e otroligt praktisk även utan släp... dock sku jag väl skaffa en lite starkare om jag sku köra långa sträckor ofta med två hästar... men jag kör nästan alltid bara en häst så de funkar utmärkt...

Vi har relativt nyligen köpt en Subaru Forester 2.0XT, som vi är kanonnöjda med.
Permanent fyrhjulsdrift, lågväxel, automat, får dra 1520 på B-kort och drar kanonbra.

Har dock inte fått möjlighet att testa fördelarna med fyrhjulsdrift och hur den fungerar vintertid då vi köpte den i april, men hittills är jag supernöjd.

Att den sedan är kanonrolig att köra Utan släp bidrar ju till det positiva omdömet också förstås. :D

Subaru Legacy, smidig och förvånansvärt pigg med tanke på att det bara är tvåliters motor med 165 hk.

Permanent fyrhjulsdrift och lågväxel.

Jag förstår inte hur jag klarat mig utan fyrhjulsdriften i alla år! Är så glad för att jag bytte in min framhjulsdrivna volvo med stor motor mot denna. Framhjulsdrivet fungerar bara bra på torr asfalt.

jag kan välja, den går på bakhjulsdrift när det inte är 4wd, bara det att den är så lätt i arslet.... den var riktigt kul att köra i vintras;)

volvo = traktor, volvo + disel= riktig jävla traktor....:rofl:
så är det ju, men jag älskar volvo:love: :love: :love:

har du en subba som är automat:eek: :eek: är inte det väldigt ovanligt??? skulle faktiskt helst vilja ha en subba som är automat men trodde det är lite svårt i o med lågväxeln o så.... berätta mer berätta mer:banana: :banana: :banana: faktum är den attjag vill ha en bil som jag kan ha som vanlig personbil oxå:crazy: o som inte drar 2 l/mil.... lite kinkig, jag vet:p

mnementh skrev:
Jag är riktigt nöjd med min Landrover Defender, turbodiesel. Man känner aldrig att bilen behöver anstränga sig och det finns resurser att ta till på vintern!

Permanent fyrhjulsdrift, difflås och lågväxel.

Jag har också en Defender. Jag är bara så :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: :love: i den bilen.

Den perfekta hästsbilen.

Mvh

Tora

Jag har en Range Rover DSE med luftfjädring och konstant 4-hjulsdrift. Den absolut bästa bil jag haft!!! Det är ganska halt på vintern och backigt där jag bor.
Den tar mig dit jag vill, och det :love: jag den för!!

Senast ändrad:

:rofl: :rofl: Har en grå traktor modell 745 turbo och två amazoner.. -65 och -59.. så fast det är ju inte diesel, men dom verkar gå i all evighet

ja jag säger bara volvo, dom riktiga traktorna!!!!:love: :love: :love: :love: :love: :love: :rofl:

Jag är helsåld på våran Nissan King Cab med den "nya" motorn i. Bara gasa upp och lägga i femman för att sedan inte behöva växla ner i uppförsbackarna. Drar 0,9 utan släp och 1,1- 1,2 med släp.
Kanon bra dragbil!!

Min gamla 245 från 91 är kanon! Man känner inte släpet efter och den drar så pass lite mer bensnin med släp som utan att det är försumbart. Automat och man har en "släpväxel" på den :)

Bra "budget"alternativ när man inte direkt har råd med en sprillans ny bil. 14.000kr inköp, 11.000 mil och full servicebok. Med sommar- och vinterdäck :love:

Vovo 945 suverän bil att dra med som trar tunga släp:banana:

Håller med om att Volvo 245 är kanon. Köpte min sprillans ny 1987 och körde den i över 44 000 mil innan den fick gå vidare till de sälla jaktmarkerna 18 år senare... Numera glassar jag runt i en 945 S 2,3 dvs med lättrycksturbo och den drar banne mig ännu bättre. Spelar liksom ingen roll om transporten hänger efter eller inte. Törstig är den ju, drar runt 1,1 l/mil...
//marti

Vi har en Subaru Forester 2,0 XT och den fungerar utmärkt både som vanlig personbil och som dragbil. Det är svårt att hitta bättre dragbil för oss med B-kort.

Innan hade jag en Audi A4 TDI Quattro och visst var den också bra dragare men det var för mycket strul med den bilen.

Till skillnad från alla er andra här så går det åt mycket mer bensin med släp efter än utan. Det låter märkligt att det skulle vara på något annat sätt faktiskt.

Jag vill inte heller ha något annat än 4WD att dra med!

Liknande trådar

Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
465
Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 887
Senast: Murray
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 650
Senast: attheedge
·
Utrustning Den här tiden på året är min häst, som många andra, väldigt skavkänslig. Hon får bland annat skav på halsen av tyglarna. Jag använder... 2
Svar
26
· Visningar
892
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka