Bästa hjälmen (?)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hopplapolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 4 047
H

Hopplapolle

Vilken hjälm tycker ni är skönast o mest säker? Just nu har jag en John Whitaker som jag sk sälja pågrund av att jag köpt en förliten storlek...:( Därför behöver jag tips om andra sköna o säkra hjälmar!:) Vilken hjälm använder Du o berätta gärna vart ni köpt dom och vad de kostade... sätt gärna in bilder oxå på era favvo hjälmar ;)

Sv: Bästa hjälmen (?)

Jag tycker att min Eurolite-hjälm är en jätteskön ventilationshjälm.
Köpte den på Lyckås Ridsport för 749 kronor och det var okej.
Jag ångrar inte alls mitt köp.

Jaha ok:smirk: Eurolite har jag hört ska vara bra, tack för tipset :angel:

Först och främst: En hjälm ska vara så liten det bara är möjligt för att skydda bra, tänk på det innan du gör dig av med din nya hjälm.

Jag är jättenöjd med min hjälm, en Jacson (den med guldfärgat foder) - superskön.

Om du ska ha en hjälm som är säkrare än andra så är det den nya mips-hjälmen som gäller.

Jag har en horka just nu av den enkla anledningen att det var den enda med strlk 53 som satt bra och dessutom var i sammet. Jag är jättenöjd med min :)

ok. Men ska de trycka hårt på pannan? De kanske töjer sig eller? Ja mips har väl en hjärnkirurg tagit fram men ub´ndrar vad som gör att den är så säker?... Tar den emot stötar bättre?

Hördes någon stans ifrån att jofa-hjälmarna skulle vara bland de säkraste.Själv har jag en eurolite och är supernöjd med den.

Jag vill så gärna ha MIPS-hjälmen! Men min morsa tycker det är för mycket för "bara en hjälm". :smirk: Den är ju den enda hjälmen som skyddar mot slag från sidan, andra hjälmar skyddar bara mot slag direkt uppifrån vilken majoriteten av alla islag inte gör... Vad jag har hört iaf. :)

Ja mips hjälmen sägs va super! :D Var nyligen med om en olycka. En tjej kom för nära med sin häst så min 4 - åring sparkade efter henne. Vi gick omkull i sanden. Allt gick ganska långsamt så själva fallet var ingenting! Men sen när min häst ställt sig upp fick jag en spark mitt på näsan, eftersom att hennes bakbensskydd kasat ner så ville hon få bort det. Jag bröt näsbenet och det blev en massa sjukhus besök och slutligen en operation. Min skärm på hjälmen bröts på mitten och föreställ er om jag inte skulle haft hjälm!:eek: Det var en hjälm som jag köpt på hööks. Men vilken hjälm skulle inte gått sönder? Det e därför jag måste ha en ny o den John Whitaker hjälmen jag köpt nu tror jag e förliten...:( Borde kanske satsa på en mips?:confused: men jag vet inte???...

oavsett vilken hjälm du hade när du blev sparkad så skyddar inte den ene bättre än den andra. Du hade nog brutit näsan i vilket fall.

Men jag tror på MIPS hjälmen!

jo jo, det har ju inte med hjälmen att göra! Men pannbenet kunde det gått illa med, jag menar om man ínte hade haft hjälm!:bow:

Jag är nöjd med min eurolite hjälm :) Men säkraste hjälmen (om den passar) är väl MIPS hjälmen ? Har dock inte prova den. Men jag skulle köpa den om jag hade pangar och var i behov av en ny hjälm :) Förutsett att den passar då :p

Jag provade mips hjälm för ett tag sedan men mig passar den inte:cry: den har en "knapp" mitt i hjälmen som klämde mig illa uppe på huvudet så min hjälmjakt på en passande hjälm fortsätter.

Har också en Eurolite, blå. Tycker den är grymt skön och sitter där den ska. Bra pris med. :)
Köpt på Till Häst för 749:-
Har en Charles Owen, gamla modellen. Tror den heter Showjumper 2000. Köpt för några år sedan, men minns inte vart. Betalde 1000:- tror jag. Gillar den skarpt med, dock har den blivit lite stor när frotte fodret blivit svettigt. :angel:

Bild:
http://tbn0.google.com/images?q=tbn:mR8RiXSRH3jgfM:http://www.lyckasridsport.se/3h_eurolite_200.jpg
http://www.carouselsaddlery.co.uk/trolleyed/images/products/30003.jpeg

jag har en euro lite hjälm. minns inte vad den kostade.. 500-600? iaf super duper nöjd med den! underbar passform. köpte den i montern på globen horse show för ngt år sedan.

Nu har jag äntligen köpt en hjälm och det blev en Champion vent air! Mkt nöjd! Den kostade 1749:- men fick lite bonus så det blev 1549:- Helt OK tycker jag för en sån skön!:love:

Tackar och bockar för alla tips mm.:)

Jag har en vanlig sammetskask från Hööks, den som kostar ca 300:-. Den passar mig utmärkt, vilket ju är en förutsättning för att den ska skydda bra.

Priset gör även att jag inte drar mig för att köpa en ny om den fått en smäll.
Hellre en färsk, billig hjälm än en dyr som kanske får någon smäll för mycket för att man är för snål för att byta den...:angel:

:angel: Jag har storlek 59 på min hjälm och är 15 år... Min hjälm passar perfekt på mitt huvud, enligt mig i alla fall. Ni hade väl tyckt att den var alldeles för stor, men jag tycker att den sitter perfa. ;)

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya dressyrstövlar, men ju mer jag googlar, desto mer vilse i ridstöveldjungeln verkar jag bli! Jag vill ha ett par... 2
Svar
34
· Visningar
1 540
R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
587
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 490
Kropp & Själ Vad är era bästa läppomada/läppmask/lipbalmtips? Gärna i billigare änden, men tar också emot tips på dyrare/lyxigare varianter...
Svar
15
· Visningar
570
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Smart watch
  • Handdukar
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur