Bästa hjälmen (?)

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Hopplapolle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 44
  • Visningar Visningar 4 045
Sv: Bästa hjälmen (?)

Damer, Damer...Jag jobbar på stenbergs läder på st:eriksgatan. Eurolite hjälmen kostar 675kr hos oss. Jag beklagar Svalan.
Kan dessutom inte rekomendera MIPS hjälmen till någon. OM du inte själv vet att du har ett klotrunt huvud :) Den passar sällan folk som provar den, klämmer fram, men för stor på sidorna. MEN den "är" ju 40%säkrare, så folk köper den.. Kom ihåg att ingen hjälm är säker om den inte passar som den ska.

Damer, Damer...Jag jobbar på stenbergs läder på st:eriksgatan. Eurolite hjälmen kostar 675kr hos oss. Jag beklagar Svalan.
Kan dessutom inte rekomendera MIPS hjälmen till någon. OM du inte själv vet att du har ett klotrunt huvud :) Den passar sällan folk som provar den, klämmer fram, men för stor på sidorna. MEN den "är" ju 40%säkrare, så folk köper den.. Kom ihåg att ingen hjälm är säker om den inte passar som den ska.

Nej jag kände det när jag provade den den satt uruselt!!hehe tyckte att den kändes som om hela hjälmen skulle delas elr nåt eftersom den hade en rörlig skärm. Tycker verkligen inte om den :smirk:

Har också en EuroLite hjälm!:D Jätteskön och sitter p e r f e k t! har stl 54 och den har passat jättebra hela tiden!
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_23/15400000-15409999/640x480/15406215.jpg?0

Men tänk på att köpa en hjälm som passar perfekt från början, då skyddar den bäst! ;) :idea:

Jag tycker att euro-lite hjälmarna bara skyddar längst upp på huvudet.:crazy: Att dom slutar för långt upp alltså.
Så nu har jag köpt en djuuup hjälm:D så mina öron står rakt ut:angel:

hej hej, jag är också på jakt efter en ny hjälm, min nuvarande är en sammet och jag är lite trött på sammet. Tänkte att jag kanske skulle pröva en ventelationshjälm, är dom så bra som dom verkar?

Om det är ventilation du vill ha så tycker jag personligen att Speed Air är den enda som gör sig förtjänt av att kallas ventilationshjälm.

det har jag inte tänkt på :confused:

men min hjälm går ner mer i nacken än de andra i affären, så jag tror inte den är kortare, men sen kan det vara olika form på huvudet också många hjälmar sitter liksom "ovan på" på mitt huvud. :idea:

ang. MIPS-hjälmen så hade en tjej i mitt stall en sån och kindknäppet ? gick hela tiden upp på den så hon tappade den !
Vet inte om det är så på alla eller om det just var fel på denna.
Själv har jag JW hjälmen som jag är super-nöjd med ! :banana:

Vem köper en begagnad hjälm?:crazy: Eller lappar och sånt kanske sitter kvar?

Jag har inte uttryckt mej så bra i den meningen måste jag säga :p xD asså lämna tillbaks den till affären. Fick den av en i present, men de har lite konstiga storlekar tycker jag... har 56, men den var superliten! Var nog lite trött eller nåt när jag skrev det, men vadå liksom det är många som säljer hjälmar som de köpt i förliten storlek över nätet kanske från england där de är mkt billigare. Man kan ju faktist fynda en helt ny hjälm för ett bra pris på annonssidor. fast man kan ju bli lurad det e klart!

Senast ändrad av en moderator:

hej hej, jag är också på jakt efter en ny hjälm, min nuvarande är en sammet och jag är lite trött på sammet. Tänkte att jag kanske skulle pröva en ventelationshjälm, är dom så bra som dom verkar?

Jag älskar ventilationshjälmen Champion vent air:love: Köpte den i sommras o jag är jättenöjd med den:) Det beror ju på vilken vent. hjälm du köper. Själv hade jag en CRW ventilations hjälm innan och jag tyckte faktist att det var stor skillnad på den och en vanlig sammetshjälm.

ang. MIPS-hjälmen så hade en tjej i mitt stall en sån och kindknäppet ? gick hela tiden upp på den så hon tappade den !
Vet inte om det är så på alla eller om det just var fel på denna.
Själv har jag JW hjälmen som jag är super-nöjd med ! :banana:

Ja exakt! Jag tycker inte alls det verkar vara en bra hjälm med kvalitet, vad jag har hört om den iaf! Vilken JW har du? Den med JW.s autograf bak i nacken eller den nya:d dom är riktigt fiiina:D

Vad tror ni "stjärnorna" har för hjälmar? Skulle va lite kul och veta ;)

Älskar min JW jälm..

otroligt skön o snygg..

går ju o använda till både hopp o dressyr..

inte snyggt o komma med "flugan" på en dressyr tävling..

eller?!
;)

Den hjälmen e superfiiiin!! det är väl hans nyare John W hjälm?

Liknande trådar

R
Hundträning Jag har insett att jag behöver skaffa mig något mer ordentligt till hundpromenader och -träning. Jag har i nuläget någon relativt billig...
Svar
10
· Visningar
585
Senast: Rumpnissen
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med... 2
Svar
21
· Visningar
3 479
Kropp & Själ Vad är era bästa läppomada/läppmask/lipbalmtips? Gärna i billigare änden, men tar också emot tips på dyrare/lyxigare varianter...
Svar
15
· Visningar
570
Senast: MCP
·
R
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
2 091
Senast: monster1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka