Bästa kloslipen?

Har liten hund.
Just nu har jsg en liten batteridrven grön Moser. Medföljer flera runda pinnar med sandpapper. Är mkt nöjd.
Tror den skulle vara värdelös på en något större vovve. :D

Köpte först en Oster kloslip, men tycker ärligt talat att den är rätt så kass. Förutom att den "saktade ner" rejält så fort man försökte slipa så bara gav den upp för ett tag sen, och vägrade starta trots batteribyte.

Efter lite efterforskningar så bestämde jag mig för en riktig Dremel, tror det är 7760 jag har, och det går typ inte att jämföra. Brukar köra på hastighet 2 av 4 och redan då är den jättestark och slipar ner klorna på sekunder. Gillar verkligen att man kan runda av klorna så de inte blir så eländigt vassa, och att det är svårare att komma åt pulpan. Helt klart värt pengarna!

Ska iofs säga också att jag har en relativt stor hund på 20 kg med rätt så grova klor, men om du har en mindre hund kanske en enklare variant funkar lika bra :)

Liknande trådar

Övr. Hund Eller i alla fall en bra kloslip för dvärgschnauzerklor. Jag har funderat på en Dremmel från Jula men är den så stark/snabb att även...
Svar
5
· Visningar
1 447
Senast: McFlurry
·
Hundhälsa Jag tycker det är superläskigt att klippa klorna, funderar på en kloslip. Ni som testat, är det ris eller ros? 2
Svar
36
· Visningar
4 039
Senast: TinyWiny
·
Övr. Hund Den varma säsongen närmar sig med stormsteg och jag behöver skaffa en silverduk. Finns det skillnader i kvalitet och vilken tycker ni...
Svar
13
· Visningar
564
Senast: bollen__
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 059
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hönstråden II
  • Vilken hundras?
  • Guldfasanerna