Bästa köpet??!

Långnos

Trådstartare
Nämn tre grejer som du varit mest nöjd med! Som du anser vara ditt bästa köp!

1. Mina HG stigläder. Dubbelsydda och har hållt i snart 10 år utan att töja sig och utan att tappa färg,kanonbra!

2.Mitt Hubertusträns, så jäkla bra kvalitet, glansigt och fint efter 10 år, ser som nytt ut.

3.Mitt Frank Baines träns, smidigare och mjukare träns får man leta efter

Har säkert en massa mer saker som jag e ruskigt nöjd med men kan inte komma på det just nu,kanske får en snilleblixt när jag åker till stallet:idea:

Sv: Bästa köpet??!

1. Min Albion dressyrsadel
2. Horswaretäcken (några stycken)
3. Umesläpet

Min hästtransport, en Trane -90 med extra insatta fönster. Alla hästar älskar den och även som som kan vara lite halvkrångliga att lasta åker gärna i den och krånglar inte med lastning. Den följer dessutom bilen jättebra!

Min County dressyrsadel, underbart skön att rida i och hästen trivs lika bra som jag gör...

Mitt Hubertusträns, 11 år gammalt, extremt mkt användt bl a inom ridskoleverksamhet ett par år och visst har det tappat glansen, men det är lika mjukt och behagligt som när det var nytt och är fortfarande mitt favoritträns.

Mina Bucastäcken som har hållt i 10 år...

1. Mitt Stübben islandsträns.
2. Mina släta Stübbenlädertyglar.
3. Mina Horsewaretäcken.

Jag märker att flera Bukefalare gillar Frank Baines och Horseware!
Jag handlar mest på Hööks och där finns inte dom märkena. Var hittar man dem? :)

Annars är väl min lista så här:

1. Min Griffin syntetsadel
2. Zaldi träns svart med vita kanter.
3. Bucas vintertäcke

1. En transportgrimma som gör att jag kan tränsa i transporten utan att ta av grimman.
2. Min Horse-saver syntetsadel. Så otroligt skön att rida i.
3. Kan inte komma på någon tredje sak just nu.

1. Mina goretex-täcken,
2. Stematransport i glasfiber
3. syntetsadel (griffin-allround)

Båda mina Zaldisadlar :love:
Min transporten var också en bra investering.
Den har rullat många mil bakom diverse bilar.

1. Mitt Bucas Regntäcke..
2. Min Globus Sadel, sitter underbart på hästen och urskön att sitta i.
3.Min luddiga grimma, perfekt till sårig häst ;)

1 Hästen !!!:smirk:
2 Horseware rambo utetäcke... helt klart...
3 prestigesadlen... Superskön...

Fast iofs är jag jättenöjd med allt jag har ågon gång... hihihi...

Oj har många bra köp som jag är otroligt nöjd med, men här är ett axplock av det som jag tycker är bra grejor jag köpt:

* Albion Legend Comfort flatback :bow:
* Bucas-täcken
* Easyboots

1. Horseware rambo utetäcke
2. Dyon stövelskaft
3. Butet hoppsadel:love:

hmmm...

*bibmartingal
*horse guard senskydd
*dyon leggings

:bump:

1: Eskadron senskydd. Haft dem i 8 år och de är fortfarande snygga, hela och känns lika hårda som när de var nya, dessutom har de jättebra passform och knäppningen hålls stängd både vid snöpulsning, havsbad och lerdikesridning...

2: Wintec 2000 allround-sadel. Jag som efter mycket vånda resignerade och köpte en Wintec eftersom det var det enda i någorlunda rimlig prisklass som passade både mig och hästen är numera alldeles frälst. Sadeln är lika skön för häst och ryttare som en mycket dyrare lädersadel, det är bra kvalitet (har haft min i sex år och den är inte sliten alls) den är omstoppningsbar, den blir inte ful när det regnar på den och man sitter stadigt tack vare konstmockat i sätet. Dock skulle jag hellre rida barbacka än i en Wintec 500, den är inte alls lika trevlig.

3: Sadelgjordar med resår på bägge sidor. Har inget speciellt märke, huvudsaken är att det är hård resår och att det är resår på båda sidorna. Lätt att dra, snedbelastar inte och uppskattas av min tant med sadeltvång.

1. M&N träns, hållit i 14 år nu.
2. Rambo innetäcke också hållt i 14 år.
3. alla jumpadojjor som ja först använt i skolan och sen dragit ut till stallet :D håller än ;)

1. min Stübbensadel (fast jag önskar att jag hade köpt dressyrsadeln istället)
2. mitt hackamore med svart läder istället för tyg och tjafs :o
3. min "rumpvärmare" i teddy, är så varmt och mysigt i vintertid :love:

1. Min Wellington dressyrsadel, fyndade den för 6000 av en kompis, då den bara var ett år gammal för att hon skulle sluta rida ;)
Har haft den i tre år nu och den har varit helt underbar!

2. Mina Eskadron skydd med fårskinnsludd i, har hållt sig fina 5 år. Snygga också såklart.

3. Hopplattan som jag fyndadade för 400 kr på rea, den har varit helt super :)

Det finns mycket jag köpt som jag är väldigt nöjd med. Det jag kommer på just nu är:
- Mina Hansbo Dojjan kängor. De har jag slitit på hårt i 11 år och det enda som har hänt är att skosnörena gått av. Bra kvalitet får jag väl säga.
- Mina Shires ledade stigbyglar som är så sköna att rida i.
- Min dressyrsadel, KenTaur Penelopa som är sååå skön och som hästen så tydligt visar att hon gillar.
Om jag får ta med en 4:e sak så måste det bli repgrimman som är så bra vid markarbete och skogspromenader.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är 30 år gammal, jag har så långt jag kan minnas haft en depressiv läggning. För ungefär ett halvt liv sedan hade jag min första... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
8 470
Senast: krambanan
·
Övr. Hund Ang ett beslut om en hund. Lite bakgrund: Jag har två BCs, tränar mycket aktivt inom vallning. En gammal hanhund(omplacering från...
Svar
9
· Visningar
1 462
Senast: vallhund
·
Utrustning Hej på er! Sålde min sista häst 1998 och var därefter hästlös i 8 år, senaste två åren har jag varit medryttare. Efter sommaren...
Svar
9
· Visningar
1 408

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka