Bästa lädertvålen/läderfettet?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare music
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 26
  • Visningar Visningar 7 991
Sv: Bästa lädertvålen/läderfettet?

popeye skrev:
Som sadeltvål använder jag glycerintvål, stübben, keiffers etc spelar ingen roll, har upplevt dem väldigt lika.
Som fett använder jag effax bruna burk eller tip-topläder, och till butetsadeln så har jag nått specialkladd just för butetskinnet.
När det gäller glansighet är det nog bara att polera ;)

Förutom Kieffer så kör vi på samma :D Jag är fruktansvärt kräsen när det gäller sadeltvål.

Stubben eller Equifix-tvål och Effax balsam. Har haft Akene också och det är jättebra men alldeles för dyrt :mad:

Jag har använt flera olika men efter att ha provar lyx tvålen Akene från Butet finns det inget annat:D Till fin-sadeln iaf. Till det andra använder jag stubben och en engelsk tvål i en orange förpackning som luktar jättegott.

Jag använder Effax läderbalsam och en helt vanlig glycerintvål till att putsa mina saker med.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver ett par nya ridbyxor men har inte längre någon koll på vad som är bra märken eller vilken typ som är bäst. Jag provade ett... 2 3
Svar
52
· Visningar
2 427
Senast: Silje
·
Utrustning Har insett att jag behöver en ny håltång, den gamla gör knappt hål längre😏Men vilken är den bästa egentligen? Vore tacksamt med lite...
Svar
12
· Visningar
474
Senast: ptr
·
Utrustning Jag har tidigare om åren tagit in hästarna dagtid pga alla hemska bromsar som jagat dem men även så de fått vila lite från solen och...
Svar
19
· Visningar
1 007
Senast: MiniLi
·
Utrustning Jag vill byta ut mina vanliga stövelsträckare i plast till någon variant som är mer luftiga eller andas. Jag blir ofta svettig på...
Svar
7
· Visningar
427
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Besiktning nödvändig?
  • Hingstvalsfunderingar 2025