Bästa ländtäcket?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Defender
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 12
  • Visningar Visningar 1 332
D

Defender

Kom igen nu!
Vilket är det bästa ländtäcket ni har/haft och i vilkte material..
Ska införskaffa mig ett nytt nu och vill veta vad som är helt enkelt bäst!? :)

Sv: Bästa ländtäcket?

Ett asgammalt jag hittade i stallet förra vintern, ingen ville ha de så då tog jag det, ngn blandning mellan ylle o nått mer tror jag. Superbra iaf :D

Det absolut bästa jag har är ett i bävernylon från Mias RS, teddyfodrat och gossigt. :love: Slår allt jag tidigare provat i passform, färg och kvalitét. Sen är det ju ett stort pluss att man kan beställa de i "vilken färg man vill". Gissa om det kommer att bli fler såna.... :D

//Alice

Öj!Jag har också varit sugen på ett Mias RS ländtäcke..ett sådnat där so du har...är det någon som vet hur det vinröda ser ut i färgen?Fundrerar om det ska bli ett svart eller ett rött/vinrött?

Mias RS absolut! Har också ett i bävernylon med teddyfoder och jag är jättenöjd med det. Kul också att man kan få det i vilken färg man vill :banana:

De vattenavvisande från Hansbo tkr jag är bra!

Nej inte vad jag vet, utan Mias produkter säljs av välsorterade ridsportbutiker och några Internetbutiker. Synd egentligen för det hade varit jättebra om Mias hade haft en egen butik där man kunde beställa saker och välja färger..

Köpte ett snyggt skrittäcke i grönt med gul kant från
exclusiv.se (stavningen?).
Kantbandet får man välja vilken färg man vill gratis.
Passade super + att öppningen var lite större än vanligt så
det passade fast man hade westernsadel.

det bästa som är vatten täta är de i bävernylon från TIB-horse de ligger till och med still i den skånska blåsten :)
annars har equline och mias fina i ull

lånar tråden lite...

Ska just sy ett körtäcke (ganska likt ländtäcket ju) och undrar om ni har något ni gillar/saknar på era täcken som ajg ska tänka på?

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag ska införskaffa mig en ny transport och behöver råd på vilken jag ska söka efter. En totalvikt på max 1500kg, en lastvikt så...
Svar
4
· Visningar
282
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej jag söker tips på kläder som inte ger mig och hästen statisk elektrisitet. Jag har förstått att syntetiska material går bort och att...
Svar
0
· Visningar
137
Senast: Islaend
·
Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
395
Senast: Alexandra_W
·
Övr. Hund Jag är nyfiken på vad ni anser är era bästa inköp när det gäller utrustning och kläder, Tänker att det kan vara allt från koppel och... 2
Svar
34
· Visningar
2 605
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka