W
whitetrash
Jag har precis köpt en underbart fin och lovande häst, 6 år, sparsamt tävlad upp till 110, okomplicerad att rida på hinder (finns bara en väg hos honom, och det är över hindret), klok och försiktig - han har alltså grundförutsättningarna, absolut.
Dock är han stor, nästan 170, lååånga ben, 145 i täcken, maffig nacke och stora rörelser (dock lätt att reglera, bra register). Jag är knappt 170, väger typ 5 kg och är dessutom den mjuka typen av ryttare, som inte gärna är där och pillar i onödan.
Jag har OK koll på honom på marken (ridit honom sedan i måndags), men mot hinder så är han ganska vinlig, lite som en ål nästan
... Har ju hjälp av tränare såklart, men jag tänkte höra med er om ni har något tips på rakriktande övning som innefattar hinder, som man kan använda sig av nästan varje dag.
Även andra tips, såklart! Shoot!
Dock är han stor, nästan 170, lååånga ben, 145 i täcken, maffig nacke och stora rörelser (dock lätt att reglera, bra register). Jag är knappt 170, väger typ 5 kg och är dessutom den mjuka typen av ryttare, som inte gärna är där och pillar i onödan.
Jag har OK koll på honom på marken (ridit honom sedan i måndags), men mot hinder så är han ganska vinlig, lite som en ål nästan
Även andra tips, såklart! Shoot!