Bästa paden till bomlös?

biffen

Trådstartare
Nu vill jag höra alla argument ang. de padar som finns till bomlösa sadlar. Vilken ska man undvika, vilka är riktigt bra, vilken är mest prisvärd etc. Var någonstans man kan köpa dem, så man kan jämföra priserna. Alla åsikter välkomna!

Sv: Bästa paden till bomlös?

Riktigt bra = TN Equalizer från Torsion. Utmärkta fästanordningar och lätta att tvätta.

Jag är väldigt nöjd med mina Skito Equalizer till min SS. Den ena köpt i Sverige och min andra direkt från USA. Det blev halva priset att beställa från USA.
// Linda

mahlmt skrev:
Jag är väldigt nöjd med mina Skito Equalizer till min SS. Den ena köpt i Sverige och min andra direkt från USA. Det blev halva priset att beställa från USA.
// Linda
Svarar EXAKT som Linda, förutom att jag inte köpte den från USA utan den ingick i min begagnade SS som jag hade TUR SOM EN TOKIG och fick tag på här i Sverige för några år sen. Glider inte runt och har sig som somliga billigare alternativ kan göra...

/JES

Skicka mig gärna PM om var du köpte den, pris, fraktkostnad - importerar gärna!

Hej! :)
Jag med! :bump: Kanske vi kan gå i hop och göra det gemensamt?
Mvh. Camilla

biffen skrev:
Nu vill jag höra alla argument ang. de padar som finns till bomlösa sadlar. Vilken ska man undvika, vilka är riktigt bra, vilken är mest prisvärd etc. Var någonstans man kan köpa dem, så man kan jämföra priserna. Alla åsikter välkomna!

Undvik Knightens padd- Horse Saver. Om de nu inte gjort om dem. "Luddet" under ligger åt samma håll både på hö och vä sida. Det gör att padden gärna glider.

Äger också en Skito-Equalizer. Kan uppleva att den glider ibland, men den funkade super till min gamla häst (skavkänslig som bara den). Jättebra padd enligt mig :bow:

Jag är på gång att köpa lite nya paddar jag också, och undrar också hur Grandeur-paddarna är.
TN Equalizer har jag hört nästan lika mycket bra som dåligt om, även om jag kan hålla med om att fästanordningen låter vettig.

Equitex. Stadig, lätt, lättskött, lite utskuren för låren på sidorna, glider inte, andas, man behöver inte efterdra en massa. www.equitex.de

CeciliaW skrev:
Vad gillar ni Grandeur-paddarna?

Jag hade en grandeur innan jag sålde min sadel. Den var kanon tyckte jag, låg alltid på plats och dessutom inte så stel som jag tycker en del paddar är. Den schabrakformade varianten är dock lite lång för min arab men det är mest av estetiska skäl. Nu när jag köper mig en bomlös "karl" ska jag köpa en grandeur vojlockformad.

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
186
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 299
Senast: iNHALE
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
8
· Visningar
645
Tjatter Jag är kanske inte helt seriös med den här tråden (eller med rubriken), så man behöver inte bli galen på mig om man inte vill. Men jag... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 398
Senast: Tantan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka