Bästa respektive snyggaste stalltäcket?

Jeenny914

Trådstartare
Ja, vilka tycker ni är bäst/snyggast? :)

Själv tycker jag att Rambo Newmarket är riktigt snygga, i både grått, blått och brunt. Däremot är de lite för dyra för mig och jag har ett Amigo Insulator som jag tycker funkar riktigt bra, och det är ju inte fult som stryk heller. Dock föredrar jag det svårhittade röda framför den dassiga blåfärgen:p

Sv: Bästa respektive snyggaste stalltäcket?

Finns ju hur mycket snygga stalltäcken som helst, men tycker funktion och passform är viktigast. Jag föredrar Amigo Insulator, har ett brunt med röda kantband, supersnyggt!

Jag håller mig till att enbart ha täcken ifrån Horseware numera!
De har helt klart den bästa passformen enligt mig och är riktigt snygga och till ett bra pris.

Jag har, precis som du, dock tröttnat på mörkblåa täcken så hittar jag täcken i andra färger så föredrar jag dessa. :)

Jag har fått tag i det röda Amigo Insulator Medium stalltäcket till min prinsessa och jag tycker hon passar riktigt bra i det.
2010-12-17_122080393.jpg

Sen har jag även Amigo Insulator Heavy med löstagbar hals till henne i brunt med röd kant - det täcket älskar jag! :)
Rambo Newmarket serien är riktigt snygg och jag skulle inte tacka nej till ett sådant stalltäcke - men tills vidare får hon nöja sig med ett sådant i fleece.

Ja, det känns som om jag har allt i mörkblått :grin: Vilket jag i princip också har, men..

Jag tröttnade på mörkblått för rätt länge sen och därför har jag nu allt i brunt/beige istället eftersom min förra häst passade så bra i de färgerna...tur jag köpte mig en ny häst som passar i alla färger...haha... :)

Jag har haft ett Weather Beeta stable Rug på min pålle i vinter.
Det har suttit bra och inte gett några skav samt att täcket inte har gått sönder det minsta.
Tycker det är ett snyggt och mysigt täcke :)

021_107470630.jpg

Jag har också ett Weatherbeeta stalltäcke som jag gillar, mitt är dock inhandlat förra vintern och är brunt.

Jag har både Amigo insulator och Rambo New market och även om Rambot ligger superbra så slår det inte insulatorn i passform. Dom är oslagbara!

Jag har både Amigo insulator och Rambo New market och även om Rambot ligger superbra så slår det inte insulatorn i passform. Dom är oslagbara!

+1 på det. Jag har oxå båda och Amigots passform är helt oslagbart, men Rambot ligger oxå bättre än dom flesta stalltäcken jag har provat.

Jag är väldigt förtjust i Events stalltäcken :love: Fast så är jag väldigt förtjust i Events täcken överlag....

Men Weather Beeta stable Rug såg väldigt, väldigt trevligt ut det också!

Bucas och Mark Todd.

HW har inte ett enda täcke som sitter bra på min ponny, ser rent av löjligt ut när man
lägger på ett HW täcke på henne, superlånga i ryggen och jättesmå i bogarna.

+ ni andra

Jag hade flera täcken som satt dåligt i bogen på min nordis, de hade liksom fel halsskärning så att de stramade åt. Men sen köpte jag Amigot och har inte haft några problem. Nu har min nya halvblodstjej det, och trots att det är en storlek för stort tycker jag ändå det ligger helt okej. Så de är verkligen mångsidiga :)

+ ni andra

Jag hade flera täcken som satt dåligt i bogen på min nordis, de hade liksom fel halsskärning så att de stramade åt. Men sen köpte jag Amigot och har inte haft några problem. Nu har min nya halvblodstjej det, och trots att det är en storlek för stort tycker jag ändå det ligger helt okej. Så de är verkligen mångsidiga :)

Ja, det kan jag också skriva under på :)

Liknande trådar

Utrustning Vad är ni nöjda med? Jag upplever att jag har börjat få problem med mina, även de som ska vara bra. Själv har jag flera olika märken och...
Svar
8
· Visningar
3 120
Senast: lomuxx
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 519
Senast: Niki
·
Utrustning Hästvärlden är ju en värld av mode den också nu förtiden ;) Verkar lite som att människor och hästägare är uppdelade i olika läger... 6 7 8
Svar
145
· Visningar
10 346
Senast: Praefatio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Smitare - hur gör ni?
  • Valp 2025