Är du utseendefixerad?

Sv: Är du utseendefixerad?

Jag är en klar 2:a!
Jag matchar gärna allt men har inte råd att lägga hur mkt pengar som helst - dock tycker jag det är viktigt att all utrustning är rätt utpassad till min häst!
Handlar en hel del på Hööks, Horze etc men ibland kan man ju ha tur och hitta ngt av de dyrare märkena på rea... :)

Jag är också en 2:a. Jag älskar att vara matchad och se bra ut, men inte till vilket pris som helst! Hade jag råd hade jag lätt varit en 3:a, men så är inte fallet!
Jag fyndar gärna, men det ska matcha och vara snyggt. Sen fär det roligt att köpa nytt ofta, hellre än att ha saker som aaaldrig behöver ersättas :angel:

*kl*
Jag är mitt emellan 1 och 2. Billigt ska det vara, men samtidigt snyggt o funktionellt! Inte så noga med matchningen på hemmaplan, men ska jag iväg någonstans försöker jag få schabrak o tröja/byxor i samma färgskala åtminstonde :p

Skulle nog placera in mig i läger 2, Bryr mig om hur jag ser ut och köper ofta nya grejer både till mig och hästen tycker det är roligt med mode och att se fina ut.

Men jag pluggar på högskola och har inte den bästa ekonomin, satsar på kvalitet när det gäller läderutrustning. Satsade på en bra utprovad ny prestige sadel och ett Begagnat Dyonträns för där vill jag att det ska hålla ordentligt och sitta bra.

Täcken, schabrak, grimmor skydd mm köper jag lite billigare eller i fint skick bebagnat, men klart jag tänker på hur det ser ut ändå, det ska se snyggt och frächt ut.

När det gäller mig själv lägger jag ner lite extra på en bra hjälm, stövlar och jacka, det jag kommer använda mkt och som man inte vill byta ut hela tiden.

Ridbyxor och tröjor och sånt som ändå slits köper jag ofta på hööks och byter lite oftare, det är också roligt att kunna förnya.

Är nog en blandning av allihopa :p

När jag är i stallet går jag omkring i min skoteroverall och vinterkängor :D Åker jag iväg på träning tar jag på mig ridbyxor och matchande ridstrumpor o tröja + ridstövlar eller shortchaps och ridskor. Kläderna ska gärna matcha utrustningen men det viktigaste är att de inte skär sig.

På tävling ska allt matcha och vara snyggt. Har speciell utrustning enbart för tävling.

Hästarnas utrustning är jag noga med och smörjer alltid sadel och träns efter ridning. Sadel, träns och benskydd ska matcha och schabraket får inte vara allt för urtvättat o fult o det ska passa till färgen på sadeln.

Täcken och sånt är jag noga med att de ska vara av bra kvalitet och just nu använder jag bara HW täcken. Tycker de är bäst. Snygga och färgmatchade till hästen ska de dessutom vara :o

Jag köper gärna bra kvalitet och snygga grejor, det betyder ofta att man får lägga ut några kronor extra och köpa lite dyrare märken. Men jag går inte till överdrift, är någon grej likvärdig köper jag den billigare.

Jag har blivit "bättre" på senare år och tycker inte att det är hela världen om all utrustning inte matchar till punkt och pricka. Tar hellre på mig bekväma och sköna kläder när jag är i stallet än att frysa och se snygg ut ;) Har även insett att det är inte hela världen om hästen har brun sadel och svarta benskydd en dag.

KL

Jag är en hyoer matchad 2 som letar priser som en 1 och har attityden av en 3. Jag matchar men jag shoppar gärna på hööks, horze, gekås, eko etc. Går inte på detta med att märken är bättre. Det mesta görs på samma fabrik ändå.

KL

Jag är en hyoer matchad 2 som letar priser som en 1 och har attityden av en 3. Jag matchar men jag shoppar gärna på hööks, horze, gekås, eko etc. Går inte på detta med att märken är bättre. Det mesta görs på samma fabrik ändå.

En själsfrände :love: :bow:

Hästvärlden är ju en värld av mode den också nu förtiden ;)

Verkar lite som att människor och hästägare är uppdelade i olika läger.

Läger 1 : de som inte bryr sig alls. Tycker att mode och utseendefixering inom hästvärlden låter absurt och "ska det verkligen vara så, vavava !?!". Funktion framför allt! Ja, funktionen är väl ändå det viktigaste.
Eller så billigt som möjligt Ja tack, bara det funkar så spelar inte utseendet någon roll. Lite så är mottot? :D Här placerar jag urtvättade vojlockar har nåra stycken, mixar som brunt träns/svart sadel bara svart är det som gäller, jofahjälmar vet inte ens hu de ser ut., plastridstövlar äger inga sådana.osv :angel:. Allt från gekås/börjes eller möjligtvis hööks. Köper nästan allt på hööks eller poståder.

Läger 2:
Bryr sig och försöker se hela, rena och någorlunda fina ut. ja men det är väl klart! Matchad utrustning och vill hålla sig uppdaterade, men inte till vilket pris som helst. Nej verkligen inte!

Läger 3. Exklusivt skare va! Och vem betalar?!
Skulle aldrig någonsin köpa ngt från hööks, hansbo, jacson osv. Varför inte?Det ska va veredus, pikeur, jw, scapa och rg Okej:crazy:
Så dyrt och fint som möjligt. nja, snarare så billigt och fint som möjligt. Matchning otroligt viktigt här också, med här räcker det inte med snygg och ren utan märken framför allt! Vist föredrar jag vissa märken framför andra som typ. back on track, men annars är det väl saksamma egentligen.

=)

Hmm, det blev väl mest en tvåa dådå tror jag.

Är ngt melan 2-3, har absolut mest märkesgrejor, men sadeln är från Jacson, har Hansbotäcken, ngt par ullaredbrallor osv. Är absolut inte sån att jag BARA kan ha märkes!

Jag är en 2:a, köper lite dyrare grejer men skulle trots det ALDRIG köpa ett schabrak för 800 spänn och anse det vara ett bra köp, min gräns går långt tidigare.

Jag är en nummer 2 men självklart köper jag märkessaker också.
Ett schabrak för 800 spänn köper jag inte OM det inte är nedsatt från typ 1600, då blev det helt plötligt ett bra köp ;)

kl

Jag är en nummer 2a, vill att det ska vara snyggt och färgmatchande. Ibland jag jag rida med svart träns och brun sadel (på hemmaplan såklart) om jag inte orkar byta bett, men då döljer jag det med ett matchande ridtäcke.
Jag hade varit 3a om jag hade haft ekonomi till det :)

KL

1,5 för mig.
Hel,ren och funktionell är grundmottot. Sedan kan man givetvis pimpa till sig och hästarna vid vissa tillfällen.

Dessutom är det inte i mina ögon försvarbart att ligga med dyraste outfiten och meka trasig utgödsling (inte nu längre tack och lov). Klaffsa i lerhage med svindyra läderstövlarna osv.

*kl*
Jag är mitt emellan 1 och 2. Billigt ska det vara, men samtidigt snyggt o funktionellt! Inte så noga med matchningen på hemmaplan, men ska jag iväg någonstans försöker jag få schabrak o tröja/byxor i samma färgskala åtminstonde :p

uttalat av värsta pimparen...:angel::rofl:

knapplån :p

Jag är nog en 1:a eller 2:a än så länge...Även fast jag defenitivt har ekonomi för att vara en 3:a:D Men jag tror att det hänger ihop med att jag än så länge inte har haft en häst som kunnat ridas fullt ut (åka på träning osv).. Jag har mest grejer från Hööks och tycker det funkar bra, men självklart vill jag att det ska matcha. Jag är även ganska fåfäng när det gäller mejsjälv i vanliga fall, men när jag är och fixar i stallet hemma bara så bryr jag mej inte om vad jag har på mej... Skulle jag däremot börja åka och träna och sådär, DÅ skulle jag defenitivt börja tänka mer på vad jag hade på mej :p
Men till hästen tycker jag inte att det är nått fel med grejer från Hööks, bara det passar hästen och matchar så ;)

Hästvärlden är ju en värld av mode den också nu förtiden ;)

Verkar lite som att människor och hästägare är uppdelade i olika läger.

Läger 1 : de som inte bryr sig alls. Tycker att mode och utseendefixering inom hästvärlden låter absurt och "ska det verkligen vara så, vavava !?!". Funktion framför allt!
Eller så billigt som möjligt, bara det funkar så spelar inte utseendet någon roll. Lite så är mottot? :D Här placerar jag urtvättade vojlockar, mixar som brunt träns/svart sadel, jofahjälmar, plastridstövlar osv :angel:. Allt från gekås/börjes eller möjligtvis hööks.

Läger 2:
Bryr sig och försöker se hela, rena och någorlunda fina ut. Matchad utrustning och vill hålla sig uppdaterade, men inte till vilket pris som helst.

Läger 3. Exklusivt skare va!
Skulle aldrig någonsin köpa ngt från hööks, hansbo, jacson osv. Det ska va veredus, pikeur, jw, scapa och rg :D
Så dyrt och fint som möjligt. Matchning otroligt viktigt här också, med här räcker det inte med snygg och ren utan märken framför allt!

Känner du igen dig någonstans? =D

Hur är du, har du nån åsikt kring detta? =)

Min utrustning är hel, ren och passar hästen. Matchar? Nej tack. Jag fattar verkligen inte att folk orkar vara så hysteriska och maniska på att definiera sin egen förträfflighet genom sin hästs utrustning.

Men jag är nog en blandning mellan 1 och 3. Har nästan enbart "märkes" grejer, dock inte mode grejer.

Jag hamnar nog också mellan 2 och tre. Har sedan jag flyttat hemifrån och fått egen ekonomi börjat köpa i princip bara märkessaker. Saker som slits fort köper jag billigt. T ex grimmor o grimskaft :p Har dock en del billiga saker till mig själv. Har ridbyxor från hööks o köpte lite stalltröjor på typ stadium och team sportia. Har några fina dyra kläder till mig själv, o de är ju såklart också favoritplaggen :angel:

Är för övrigt en riktig pryltok. Har mest saker av alla i mitt stall trots att jag inte tävlar.. :D

Jag tillhör nog läger 2,5 :angel:
Ortoligt matchningsfixerad, men betalar inte hutlöst mycket pengar för ett märke. Kvalitet vill jag ha, men inte till några fantasipriser :bump:

Jag är nog en klar 2:a ;)
Jag bryr mig om att sadel och träns, martingal ska matcha, samt färger på shabrak och luva, iaf på tävling/träning:angel:
Men sen kanske jag inte köper det allra billigaste, jag vill ju ändå ha kvalite.. :p
Det där med märkesprylar är kanske interiktigt min grej, eller jo, jag kan hålla mig till de lite billigare märkena. Fast jag har då aldrig förstått mig på folk som betalar 5000 kronor för ett täcke, när ett liknande täcka för 500 kr kan hålla lika bra.. :grin:
Men det är klart att jag köper lite dyrare märkerprylar, fast då blir det nog på rean.. x)
För tillfället skulle jag aldrig kunna ge över 2000 kr för en ridhjälm, min ventilationshjälm kostade ca 200 och funkar utmärkt, dock funderar jag på att köpa en lättviktshjälm, har jämfört lite med en GPA för 4,500 och en vanlig lite mindre känd märkeshjälm för ca 700 kr, och JAG tror faktist inte det är så stor skillnad på kvalite mm, att det kan skilja sig 4000..
Så, ja, en klar 2.a är jag nog :)

KL
får höra att jag är utseendefixerad:crazy: Men jag tycker tex att en dyr hjälm är bekvämare än en billig och för det mesta snyggare.

Liknande trådar

Gnägg Visste inte om jag skulle lägga tråden här eller i utrustning, men provar här. Tittade igenom en blogg jag hade för många år sedan, och...
Svar
0
· Visningar
825
Utrustning *osäker på om jag lagt rätt, då den inte är helt "ren" utrustningsfråga men samtidigt tyckte jag inte att den passade in någon...
Svar
12
· Visningar
2 364
Senast: WildHorse
·
Utrustning En ny häst är på intågande, och till denna kommer en helt ny utrustning köpas då jag inte vill använda min gamla hästs grejer, de är... 2
Svar
24
· Visningar
2 964
Senast: SaraB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka