Bästa sittvagnen!!!

Ishtar

Trådstartare
Jag har aldrig klagat över vår gesslein-vagn, fast egentligen vill jag ha en bättre. Är inte nöjd med selen och tycker inte han sitter så bekvämt. Han vill aldrig luta sig bakåt utan sitter och håller i sig i bågen HELA TIDEN. Men det kanske inte är vagnens fel, jag vet inte. Lillen är ju bara 10 mån. Är han supertrött somnar han så till sist och jag kan då fälla bak ryggstödet och luta bak honom. Har inte vänt honom framåt än, han försöker titta framåt ibland men inte varje dag så jag har väntar.

Min kompis som är gravid har FÅTT en NY Bugaboo Cameleon i present! :eek:
Jag är så avundsjuk!!! Min kommer ju se ut som en skrotvagn när vi ska gå på promenader! ;) Hahahaha....

Så nu vill jag skaffa en ny vagn, eller bättre begagnad snarare. Typ i vinter/vår. Hjälp! Det här vill jag ha:

-ombonad
- skön att sova i för liten
- mjuk körning (har kört en brio sing (tror jag) och säger bara aldrig i livet, hela vagnen vibrerade ju av gruset)
- snygg :D

Sen är det ju en fördel om den är lättkörd och smidig att fälla ihop såklart.
En fördel med hennes vagn är att man kan byta ut de små hjulen mot stora, perfekt under vintern ju. Smart!

Sv: Bästa sittvagnen!!!

Vad var frågan? Svaret har du ju redan; Bugaboo. ;)

Är jättefattig!!! Köpte våran begagnad för 1500 så kanske kan sälja den för 1000 som ett bidrag till den nya vagnen.

Har sett Bugaboo Frog för rätt okej pris...inte billigt så men men.
Hur är dom? För 1,5 år och uppåt alltså ungefär.

Sitter nu och kollar Teutonia Timmy, Emmaljunga Scooter, Brio Joyful, Emmaljunga Nitro City osv...ojojoj.

Bra fjädring så den är mjuk o skön att köra?
Min vagn är inte så mysig att sova i /sitta i, den har inte så mkt till kanter och de är hårda. Min kompis har en så ombonad mysig kombivagn (nu som sitt). Ska titta mer på frog nu...går det att byta ut hjulen mot stora? Är ju van stora och har inte kört en med små som jag gillat än.

Är frogen likadan som cameleon med de lutande "väggarna"?
9021861540.jpg

Min vagn har ju bara ett platt ryggstöd liksom, sen är det ju bara chassit men det är ju bara tyg som ger efter. Åh nu vill jag köpa vagn. :d

Japp, sittdelen ser likadan ut. Den är bara lite mindre än på Cameleon, men det går att använda Cams ram och sitt-/liggdel på frogchassit. :) Största skillnaden är annars att Frogs handtag inte är höj- och sänkbart utan fast.

Hjulen kan du byta, alla hjul som passar cam passar frog. Jag t ex har de nyaste bakhjulen, foamhjul istället för lufthjul. :)

Tillägg: Jag tycker den är skitskön att köra. Och då har jag inte de senaste framhjulen. De kommer med extra fjädring. :)
Å andra sidan så skulle jag inte köra en enda vagn i terräng, inte förrän nån uppfinner en svävande vagn, då bär jag hellre. :D

Senast ändrad:

Jag älskar vår Teutonia Timmy! Den är kanon på alla sätt - mjuk fjädring, fullt liggläge, "riktiga" hjul, lättkörs på allt från asfalt till skogsstig (!) liten ihopfälld etc. Har dessutom fått bäst i test av Råd o Rön. Enda nackdelen är att den är framåtvänd, men det verkar ju de flesta rena sittvagnar vara, o L verkar inte vantrivas med det (bytte till den när han var 9 mån). Vi köpte vår i mycket fint begagnat skick (07:a) på Blocket för 1500, o det var där runt de nyare verkade ligga. Helt ny kostar den 2900.

Rekommenderas å det varmaste!!

Emmaljunga Cangaroo!!

Supermysig sittdel med en skön kudde bakom ryggen som går uup bakom huvudet. Skitsnygg, väger knappt 8 kg och punkteringsfria assnygga däck och fäljar.

Jag sa att jag aldrig skulle ha någon 3 hjuling som bor på landet men upplever inte alls den som skumpig. Stora hjul är det oxå och det går att låsa framhjulet, supersmidig att fälla ihop.

Tack tack tack för era svar!!!

Det verkar finnas en hel del Teutonia Timmy ute, jag var själv och tittade på en sån som höggravid men det blev ju inget då pga att den var bara framåtvänd. Den kostade också 1500:-.

*googlar på Emmaljunga Cangaroo*

:laugh: Jag älskar Buke.

Gör tillägg i önskemålen... Behöver ställbart styre, varje gång 6-åringen är med vill han absolut köra vagnen nämligen. Det jag gillar med Cameleon är de här "väggarna" vid sidorna om ryggstödet - att det inte bara ta slut. Så när lillen somnar och lutar huvudet åt sidan har han bra och bekvämt stöd.

Hittar inga Cangaroo till salu, vilket år slutade den säljas?

Beror ju lite på vad du vill ha ut av en vagn :)

För mig som går minst lika mycket i terräng ( grus, stig, snö ) som i affärer så blev valet tämligen enkelt.

Vi har ju en Urban Jungle och jag bara älskar vagnen..

• Tar sig lätt fram på ojämt underlag i terräng
  • Enkel att styra i affärer och trånga utrymmen
  • Enkel att fälla ihop
  • Lätt att lyfta

Nu ligger ju dom kanske lite högt i pris, men det finns ju andra 3 hjulingar ( däremot kan jag inte gå i god för att dom är lika bra :p )

Emmaljunga Cangaroo!!

Supermysig sittdel med en skön kudde bakom ryggen som går uup bakom huvudet. Skitsnygg, väger knappt 8 kg och punkteringsfria assnygga däck och fäljar.

Jag sa att jag aldrig skulle ha någon 3 hjuling som bor på landet men upplever inte alls den som skumpig. Stora hjul är det oxå och det går att låsa framhjulet, supersmidig att fälla ihop.

Den blir inte superlång ihopvikt va, man plockar av hjulet eller hur?
Jag gillar vad jag ser...

Sitter sufletten ihop med ryggstödet? Ser ut så på bilder där ryggstödet är bakåtfällt. Så inte huvudet kan ligga mitt på kanten eller en arm "trillar ut". Som det blir på min vagn, bara lite löst tyg på sidan. Han kan naturligtvis inte trilla ut med huvudet eller så, det finns ju ramar men de är ju inte så bekväma för honom kan jag tycka.

Sen går Cangaroo City att byta körrikting på, finns det bara på de allra nyaste eller?

Sittdelen är ej vändbar/ej två körriktningar på Cangaroo City står det på Emmaljungas hemsida ;)

Sittdelen är ej vändbar/ej två körriktningar på Cangaroo City står det på Emmaljung hemsida ;)

Verkar vara nåt slags tillbehör?
Har ingen aning, hjälp:

EASY FIX™
Automatiskt tillsatslås för enkel och säker infästning vid chassit av sitt-/liggdel samt Travel System adapter valfri riktning. (2 körriktningar).

Men Travelsystem är ju för att kunna fästa babyskyddet och det kan du ha åt båda hållet..

Men själva sittdelen är som på UJ, ej vändbar :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Vi väntar en lillebror i juli till Ludvig (snart 6) o Amanda ( snart 2.5), och den här gången funderar jag starkt på syskonvagn. När À...
Svar
17
· Visningar
2 487
Senast: Brandgul
·
Övr. Barn Jag lurar lite på att skaffa en ny vagn. Har en Brio Sing som har både fördelar och nackdelar, och nu när L ändå är för stor för att ha... 2
Svar
33
· Visningar
5 174
Senast: Bollen
·
I
Övr. Barn Det är dags att köpa sittvagn åt lillpojken nu och jag velar lite mellan emmaljunga scooter och brio race. Emmaljungans fördelar är att...
Svar
11
· Visningar
1 081
Senast: Isis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hingstvalsfunderingar 2025
  • Födda 2022