Bästa tunna hundförarjackan?

Bukefalos 30 år!

TinyWiny

Trådstartare
Jag behöver en tunn hundförarjacka för sommaren med alla fickor det innebär. Vindtät, andas bra, helst krage och gärna med dragkedjor i armhålorna.
Jag har tittat på och provat många men alla faller på att de prasslar jättehögt, de är för tjocka eller inte vindtäta och vindtät är pga sjukdomar ett måste. Eftersom jag måste ha vindtätt även på armarna går västar bort.

Så, vad har du?

Jag har denna, den har ju dock inte miljoner fickor 🙈,
Men en innerficka med dragkedja, och två nät"fack" på insidan. Sen 4 fickor fram och en ryggficka.
Och bäst av allt man kan öppna upp så det blir"nät" I sidorna.
En regnjacka ifrån arrak outdoor.
Länk

Jag har denna, den har ju dock inte miljoner fickor 🙈,
Men en innerficka med dragkedja, och två nät"fack" på insidan. Sen 4 fickor fram och en ryggficka.
Och bäst av allt man kan öppna upp så det blir"nät" I sidorna.
En regnjacka ifrån arrak outdoor.
Länk
Tack! Jag provade den häromdagen. Så snygg och satt bra men den prasslar :arghh: Jag kan liksom inte avgöra om prasslet kommer störa ala 'här kommer vi spring alla vilda djur' 😅 eller om det försvinner efter lite användning? Har du haft din länge?

Tack! Jag provade den häromdagen. Så snygg och satt bra men den prasslar :arghh: Jag kan liksom inte avgöra om prasslet kommer störa ala 'här kommer vi spring alla vilda djur' 😅 eller om det försvinner efter lite användning? Har du haft din länge?
Haft min ett år tror jag, jag stör mig inte på prasslet iaf 😅🤣 inget jag märkt iaf 😅 och ev vilt skrämmer ändå nisse bort iom att han blir lite lätt galen i skogen 🙈

Någon som har hurttas jacka och vet hur den är?

Nu har min uhip regular sport jacket gått sönder 😭 så tips på lättfodrade hundförarjackor tas också tacksamt emot!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka