Bästa varma regntäcket?

daphna

Trådstartare
Vilket täcke rekkommenderar ni till en häst på lösdrift?
önskar ett täcke som är varmt (här är typ mellan 2 - 8 grader varmt) samt framför allt håller regn och vätan borta eftersom det regnar mycket och ofta.
Några tips? OBS, inte för dyrt eftersom min är den enda med täcke så risken är stor att dom andra drar och sliter i det!

Sv: Bästa varma regntäcket?

Vilket täcke rekkommenderar ni till en häst på lösdrift?
önskar ett täcke som är varmt (här är typ mellan 2 - 8 grader varmt) samt framför allt håller regn och vätan borta eftersom det regnar mycket och ofta.
Några tips? OBS, inte för dyrt eftersom min är den enda med täcke så risken är stor att dom andra drar och sliter i det!
Jag har Hansbos Event basic fleecefodrat regntäcke till mina när det är regnigt och snöblask. Vid "torrt" snöfall och uppehåll ner till -15 får de vara utan. Förhållandevis billiga och mycket bra täcken tycker jag.

ok tack för tips. jag kan tyvärr inte ha honom utan täcke eftersom han får så lite hö i lösdriften han står i nu, har precis skrivit en tråd om det problement...

ok tack för tips. jag kan tyvärr inte ha honom utan täcke eftersom han får så lite hö i lösdriften han står i nu, har precis skrivit en tråd om det problement...
Då tycker jag att du ska ta en kik på Hansbos täcken. De har kostat runt 700 kr styck så det är en väldig skillnad mot många andra täcken som många gånger inte ens ligger särskilt bra. Nu bor du ju inte i Sverige, men jag tror att det lönar sig även om det tillkommer frakt. Och Belgien brukar väl inte ha så kallt så hemskt långa perioder? Så jag tror att fleecefodrat borde räcka till i de flesta fall i alla fall.

Mitt täcke från Three Crown (Shires som tillverkar) var det enda som höll torrt efter en hel dag med ösregn. :) 100 g foder, finns med 300 g också. De är lite större, speciellt i omfång, och har en stor rumplapp som är fastsydd i kanterna så den inte blåser upp och skyddar gott från att det ska blåsa in under täcket. Tror priset ligger mellan 600-700 kr.

Köp begagnat HW? Dom är robusta men inte så dyra. Finns rätt ofta påhästnets begagnatavdelning. Kanske kan vara nåt?

Tack snälla ni för bra tips! Definitivt något att kolla upp.

Equist Diablo, 'for your little devil' står det på det, och det passar bra. Otroligt slitstarkt, vattentätt och fleecefodrat täcke. Går inte sönder när vår häst har dragit i det och det säger en del :p

Om du googlar på det har första träffen rejäl rea just nu på det täcket.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 442
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan... 20 21 22
Svar
425
· Visningar
37 494
Senast: Snurrfian
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 588
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under... 2
Svar
26
· Visningar
8 011
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka