bates caprilli

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare empty
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 925
Hej
Jag har en bates caprilli dressyr.
Den är jätte skön att rida i. Hästen trivdes jätte bra med den. Hon har tyvärr breddat ut sig så den är för smal. har ändå det vita järnet :(
Köpte den i höstas så jag har inte haft den så länge.
Jag bara älskar den :love:

Bom vidd

Det här med att byta järn i sadeln. Gör man det hos vilken sadelmakare som helst eller ??
Var får ma ntag på dem olika bomjärnen?
Pris??

Re: Bom vidd

Det gör du själv hemma, hur lätt som helst. Man lossar ett par skruvar bara.
Det är lite olika pris på koppjärnen beroende på var man köper de. Räkna med mellan 300-350 kr per stycket. Finns att köpa hos de som säljer Wintec/Bates sadlarna.

Har en gammal Caprilli. Mycket sliten men urskön att sitta i. Ligger också bra på de flesta hästar. kanonsadel.

Liknande trådar

• Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
4 912
Senast: Görel
·
Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
766
Senast: fio
·
Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
466
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
874
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka