Bates dressyr cair new

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Miss_Hanna
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 23
  • Visningar Visningar 7 781
Sv: Bates dressyr cair new

Hur är det möjligt... det är ju kortare längd än min Bates Caprilli Show dressyr 16,5 var den var 46 -47 full längd, är du säker på att du fått en 17"? För i så fall lär ju en Wide 16,5 bli min nya favvo...

Har ju en Bates Pony dressage long flap 16" idag och den är 44cm full längd men ngt trång i sätet.

Det är helt säkert en 17" - den förra sadeln jag fick hade fel storlek så denna har jag mätt på alla håll (43 cm sits), det står angivet på sadeln samt så är den dessutom för stor för mig :D

Jag kan ju inte uttala mig om hur lång den "vanliga" dressyren är, utan bara widen - kanske ska göra en ny tråd istället??

Det är ju faktiskt helt underbart att den är så kort! Wintec Wide är ju gigantisk!

Skulle du kunna mäta hur långa kåpor det är på den?

Jo det är den i jämförelse. Har i och för sig inte mätt min 16" men den känns mycket längre...

Den är 53 cm från mitten av sätet till och rakt ner till (mitten) av kanten.

Liknande trådar

Utrustning Igår provred jag i dotterns Bates Caprilli hopp för första gången. Det var som att sitta i en soffa, så skön! Jag skulle behöva en...
Svar
4
· Visningar
462
Senast: MimmiNO
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
651
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna... 2 3
Svar
45
· Visningar
3 776
Utrustning Hej, ska skaffa nya stigbyglar till dressyrsadeln och undrar om någon vet om Acavello Arena Aluplus är ok att tävla med. Dressyren är ju...
Svar
2
· Visningar
812
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka