bates elevation plus

Zaida

Trådstartare
finns det ngn här inne som kan ge en utvärdering av denna sadeln?=) jag ska prova ut en hoppsadel på tisdag så jag kommer juh veta snart själv....ngn som hört ngt dåligt om den? eller ngt bra =)?
tacksam för svar

Sv: bates elevation plus

Den passar RAKA ryggar, och den känns "fluffig" i sätet, liksom tjock och har ingen direkt close contact och till detta så är den ganska djup i sätet.
Den passar bra till såna som får ont i rumpan för den är mjuk :)

den är väldigt smal i konstruktionen o ligger bäst på fullblodsmodellen med takrygg.

okej detta låter lovande för mitt engelska fullblod =) det blir spännande att prova!

låter juh helt underbart!:) jag har hört att den finns i både djupare säte och flat...men jag får väl prova helt enkelt. ingen som hört ngt dåligt om sadeln eller har sadeln och är missnöjd av olika anledningar? jag tänker bland annat på kvalitén.

åååh köp ångest....fick jag hjälp av en sadelutprovare och sadel efter sadel åkte på och av. tillslut blev det två sadlar kavr bates elevation och bates elvation plus. skiljer 3500kr ska rida i båda sadlarna imorgon. men det svider lite i kassan att betala 16.000 för en hoppsadel. är "plusen" verkligen värd de där tusenlapparna extra? kom med era åsikter, kanske har ni ngn av sadlarna? och väljer masn nu "plusen" är juh frågan om man ska ha flat seat eller deep seat...

Vilken köpte du?

kl

Äre någon annan som har åsikter ang. sadeln? Är så sugen på en, men jag vill veta mer om den. Finns inte mycket alls om man googlar. Jag behöver en riktigt rak sadel till min häst, med sittpunkten långt fram vilket alla bates/wintec hoppsadlar verkar ha.

Min häst kan inte ha wintec 500 för den blir för svängd. Därför undrar jag om momentum eller elevation kan vara något? Har hört att de är rakare. Har även hört att dessa två är samma sadel fast olika material.. stämmer det?

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
871
Senast: Lisen82
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 735
Senast: Edla
·
Utrustning Jag måste seriöst ta tag i det här med att hitta en dressyrsadel till min unghäst och jag är lite lost, är oändligt tacksam för tips i...
Svar
4
· Visningar
972
Senast: Esmeralda
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
666
Senast: cowgirl81
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka