Bates Innova Standard/Extended/Mono

LilaTiger

Trådstartare
Hej,

Ny häst innebär ju ny sadel...och nu har jag hittat en som vi båda gillar och som ligger bra på hästen, nämligen en Bates Innova Mono som vi fått låna av en stallkompis.
Dessvärre har jag inte möjlighet att köpa en helt ny sadel och just den modellen verkar svår att få tag i på begagnatmarknaden (kanske för att den är så pass ny?).
Däremot finns ju Bates Innova Standard och Bates Innova Extended på begagnatmarknaden - så min fråga är nu vilken av Standard och Extended som ger mig som ryttare samma stöd och känsla av att jag sitter stadigt i sadeln som Bates Mono? :D Någon som vet?
 
Vilken sitsstorlek behöver du? Av en slump såg jag precis en begagnad mono som är 17,5".
 

Liknande trådar

Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 654
Senast: TinyWiny
·
Ridning Jag måste ta tag i mina skänklar. I alla år, i alla typer av sadlar, har mina skänklar (och sedermera fötter) pekat utåt från hästen...
2
Svar
20
· Visningar
2 529
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej, Jag behöver en ny dressyrsadel åt min häst. Har blivit intresserad av Santa Cruz. Naturligtvis skall sadeln passas in, men är...
2
Svar
25
· Visningar
10 930
Senast: Granetta
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det tog ungefär 2 månader innan jag kom ur min overklighetsbubbla och återvände till verkligheten, den där verkligheten där hur många...
Svar
0
· Visningar
465
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp