Bates/Wintec

feel

Trådstartare
Vita järnet är väl det vidaste? Men som jag har förstått kan man banka ut det lite, hur pass mycket törs man vidga det? Hur har ni gått tillväga ni som har gjort det (antar att det är ganska hårt material)?

Sv: Bates/Wintec

Jag har ju gjort det. Använde mig av skruvstäd och skiftnyckel. Sätter fast järnet och böjer ut det med skiftnyckeln. Det är inte lätt och man får vara stark.

Jag har tagit ut ena järnet 2 cm och den andra 1 cm. 1 cm gav mig ca 10 grader extra. Sadeln har inte visat nåt negativt. Men runt 2 är nog var jag skulle dra gränsen eftersom det blir ganska många graders skillnad. Det har inte blivit sprickor i järnet men färgen sprack efter några gångers brytande fram och tillbaks, men inte första gångerna.

Sv: Bates/Wintec

jag använde en hydral press, fungerade utmärkt. Tryckte ut det en 1cm på varje sida ungefär.

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 887
Senast: ildiko
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 090
Senast: Blyger
·
Utrustning Hej Är det fler som har Bates eller Wintec sadlar och som är duktiga på att passa in dem för häst och ryttare? Jag har en Bates dressage...
Svar
0
· Visningar
360
Senast: Bregen
·
Träning Jag har kört fast lite i mitt träningsplanerande och behöver tips. Just nu lägger jag upp en grovplanering i excel för hela året, sedan... 2
Svar
23
· Visningar
2 372
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Hönstråden II