Bukefalos 28 år!

Båtflyktingar och Greklandssemester

Alla medborgare i demokratiska länder är en del av det demokratiska systemet så du har fel. Ja, jag röstar.

De som arbetar med frågorna professionellt behöver inte låta nära och kära komma i kläm.
Öh... jo faktiskt. Det är ganska stor risk att nära och kära till de som arbetar politiskt kommer i kläm.
 
Så bra att du oroar dig för dem. Det kommer alltid i alla yrkesgrupper att finnas dysfunktionella människor som förbiser sina närmaste.
Dem och dem... Nu råkar det vara så att jag är en sådan där nära och kär som ibland kommer i kläm. Kan vara allt från småsaker till mordhot. Den mesta skiten får ju min politiska arbetare själv ta men ibland rinner det över på oss andra. Inte kul alls men om alla alltid tänker att någon annan får göra skitjobbet så blir ju inget skitjobb någonsin gjort. Eller menar du kanske att endast personer utan familj och vänner ska jobba politiskt?
 
Dem och dem... Nu råkar det vara så att jag är en sådan där nära och kär som ibland kommer i kläm. Kan vara allt från småsaker till mordhot. Den mesta skiten får ju min politiska arbetare själv ta men ibland rinner det över på oss andra. Inte kul alls men om alla alltid tänker att någon annan får göra skitjobbet så blir ju inget skitjobb någonsin gjort. Eller menar du kanske att endast personer utan familj och vänner ska jobba politiskt?

Du plockar russinen ur kakan som du behagar. Att ha släktingar och vänner som är högt uppsatta är definitivt en fördel i stort; om nu den uppsatte bryr sig om sina närmaste vill säga.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 434
Senast: Calmiche
·
Samhälle En av mina mostrar har dött och jag och min bror tillhör dödsbodelägarna, eftersom hon inte hade några barn och vår mor är död. Det...
Svar
9
· Visningar
1 820
Senast: Ramona
·
Skola & Jobb Inte hört talas om förut, hoppas ni kan läsa ledaren i DN "Tisdagens DN berättar om Thomas Lindgren, som efter 35 år som plattsättare...
Svar
4
· Visningar
1 329
Senast: nickan1
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 086
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp