Batteri Aggregat

WildHorse

Trådstartare
Hej allvetande Buke!

Erkänner min okunskap om batteri aggregat nu, har alltid bara haft nätdrivna aggregat :o

Men vi har ett gammalt 12v batteri drivet aggregat som förra hyresgästen lämnande kvar. Vid tidpunkten då fungerande. Har legat under tak ett par år. Vi har funderat på att testa om det fortfarande fungerar och tänkte köpa ett torrbatteri bara för att se om det fungerar då det känns surt att lägga ut en tusenlapp på ett laddbart batteri om vi ändå måste köpa ett nytt aggregat oxå. (Då kan vi dessutom lika gärna lägga pengarna på en enhet med solceller oxå)

Men så upptäckte vi att alla torrbatteri är på 9v. Går det ens att använda ett 9v batteri till ett 12v aggregat? Vad händer, ingenting, blir det bara dålig kräm i staket eller riskerar vi att ha sönder skiten?

Är mest bara ute efter en tillfällig lösning tills vi fixat en mer permanent lösning då nuvarande solcells aggregat felsöks/lagas/ersätts, tidigare har det bara används på sommaren så misstänker att det ev är för lite sol nu vilket tjejerna har upptäckt. :cautious:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag varnar för lite långt och kanske rörigt inlägg. Jag borde nog vara anonym men orkar inte skapa ett nytt nick just nu. Jag behöver...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
10 187
Senast: EmmaW
·
Övr. Hund Tack SWAT ? Tror jag? Och alla andra som kom med tips i en tråd där jag hade problem med min flummiga hund. Jag tog åt mig av tipset...
Svar
14
· Visningar
2 501
Senast: Gabbi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp