Batteriet laddas inte...

Draumsyn

Trådstartare
Jag har en rätt ny bärbar Compaq dator, köpt i Maj.

Ett problem som jag märkt med den är att den inte verkar ladda ordentligt när man har strömsladden i, ibland när man har det så kan det stå ungefär "Kabel i men laddas ej" nehe liksom?

Skall den inte alltid laddas när kabeln är i?
Verkar som om den börjar laddas sen efter ett par minuter av sig självt, kanske tar det lite tid?

Har försökt läsa i handboken men där har de så fint skippat all info om batteriet :cool:
Och på nätet hittar jag ingenting.

Och sen är jag osäker på om den har laddat ordentligt innan, hade datorn med mig för ett par dagar sedan och andvände den trådlöst, har sedan haft den ansluten med kabel hemma.
Ikväll tog jag med mig den trådlöst in till sovrummet för att kolla på film som var ca 2 timmar lång, mitt i allt så bara ställde datorn in sig på vänteläge, då går det inte att göra ett smack mer än att sätta i kabeln, strömmen var tydligen slut...
I vanliga fall brukar man kunna se en film plus hinna surfa lite också innan den börjar varna för lågt batteri.

Gjorde en koll av batteriet förrut och det verkade ok.
Provade nu att koppla ur och i strömmen igen, då började den ladda så fort jag satte i strömmen, skumt...
Bör man ringa support för en sånhär grej? Eller skall det vara så?
Är det normalt att datorn inte orkar mer än en film + lite surf?
Tänkte det är ju många som har med datorn på bussar osv och de verkar ju kunna sitta i flera timmar?
Att ställa in energisparläge funkar inte för då hackar filmen.
(Jag ser filmer som är i datorn, sättar inte i dvd om det gör ngn skillnad)

I affären så sa de att det är bra att inte ha batteriet i när man andvänder datorn med kabeln, för att spara på batteriet.
Men hur gör ni med era datorer, själv tycker jag det verkar lite jobbigt att stoppa i och ur batteriet hela tiden, plus att det känns som att det då kan komma in smuts i "batteriluckan" liksom, för tar man ur batteriet så är det ju bara som ett "tomt hål" i datorn där batteriet skall sitta.

Så alla datorproffs kom med era smarta tankar och tips, tack :)

Sv: Batteriet laddas inte...

jag har sladdaen i så batteriet laddas och när det är fullladat tar ut sladden så den går på batteri

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Diskbråck
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Tråden för spår

Hästrelaterat

Tillbaka