Bävernylon, hur vattentätt?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Coffeaclub
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 3 218
C

Coffeaclub

Ja, som rubriken säger så undrar jag hur vattentäta bävernylontäcken är..

Sv: Bävernylon, hur vattentätt?

Tål duggregn i några timmar skulle jag tro. Har faktiskt aldrig testat att ha det som regntäcke.

Hmm, jag tänker väl mest på om man skulle ha det ifall det finns risk för lite regn, typ duggregn. Barnens overaller i bävernylon klarar ju en del. :p

Jag har en ländtäcke i bävernylon och det är jättedåligt, tål inte mycket alls, kan bero på kvalitén också iofs...Det är från H**ks..

Bävernylon klarar lite regn fram tills man har tvättat dom.

Hjälper det inte att impregnera?

jo det kan du göra. Men tänkt på att destu mer du tvättar destu mer måste du impregnera

Liknande trådar

Utrustning Jag har som rubriken lyder problemet att ha ett väldigt smalt ansikte med ett gigantiskt bakhuvud, detta resulterar i att i princip ALLA...
Svar
4
· Visningar
659
  • Låst
Utrustning Vad behöver jag för utrustning för att lägga i tappade broddar på hästen? Min häst tappar snabbt broddar med nuvarande hovslagare vilket... 5 6 7
Svar
132
· Visningar
5 130
Senast: Görel
·
  • Omröstning Omröstning
Övr. Katt Ja som rubriken säger. Är det värt laga ett där trådarna hänger hur som helst eller läge att köpa nytt? Ska se om jag får till någon...
Svar
13
· Visningar
673
Senast: MiaMia
·
Övr. Barn Behöver tips på vattentät (inte bara vattensvvisande, det funkar inte i slasket) längre vinterjacka till 9-åring. Storlek 134/140...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: AlinaT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Sytråden del 4
  • Israel vs. stora delar av världen
  • Vad gör vi? Del CCXIII

Hund, Katt, Andra Djur