Bäversafari

sthu

Trådstartare
Jag har tänkt ge min man en bäversafari i födelsedagspresent. Tänker mig en mysig helg i sommar med övernattning någonstans i ett bävertätt område.

Någon som varit på bäverspaning och kan ge tips om bra arrangörer? Det är helt fel säsong för bokningar och så, men planera kan man alltid göra!
 
Rekommenderar boken "Bäver" av Lars Wilsson om du vill läsa något.
Den har några år på nacken men det gör inget alls. Roliga berättelser om hur han studerar dem och jätteintressanta beskrivningar av deras beteenden t.ex. hur instinkterna för att bygga fungerar. Läsvänlig och innehållsrik samtidigt.

Superfacinerande djur som är evolutionärt oförändrade sedan jättelänge jämfört med våra andra däggdjur, vilket visar att det är att vinnande koncept de har med sin ekologiska nisch.
Och varför de blir ett så hopplöst skadedjur för oss människor när de är på fel ställe. Har man försökt riva en damm så inser man vilken genialisk konstruktion det är.
 

Liknande trådar

Fritid Verkar som drömmen går i uppfyllelse i höst och jag ska få se Rom 😍 men förutom att jag vill se Colosseum, Forum Romanum och liknande så...
2
Svar
28
· Visningar
1 647
Senast: Zpunk
·
Fritid Efter en rätt tung och tuff period i livet känner jag för att komma bort lite och göra något på egen hand. Jag har aldrig varit i Paris...
Svar
8
· Visningar
830
Senast: Javan
·
Hemmet Har en källarförråd som inte är för rolig. Dörren i sig är ok men entrén ned är verkligen allt annat än ok. Trappen fick sig nog en...
Svar
14
· Visningar
984
Senast: Inte_Ung
·
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 388
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp