BB-väskan nästan packad, vad mer?

Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Jag har skippat alla sådana oljor där det står "baby" på.
Allt med parfym, tvättservetter och sånt.

Min son har hudproblem och tycker att de har blivit bättre edan jag kastade allt som innehöll massa kemikalier, mineralolja och parfym.
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Tack för tipset om toapapper! Det ska jag ta med eget, mjuuukt då ;)
BB-väskan:

-Inneskor 'Foppa'
-Underkläder
-Mysbrallor
-Nattbindor
-Amings-BH
-Amningsinlägg
-Ett set kläder till bebben i strl 50
-Ett set kläder till bebben i strl 56
-Pyjamas till bebben
-Hjälmmössa och strumpor till bebben
-Tvättlappar

Sen ska även detta med:
-Kamera
-Filmkamera
-Energi, frukt, choklad, juice
-Toalettsaker (tandborste, tandkräm, deo, duschkräm, schampoo, balsam)
-Babyskyddet

Något som behöver kompletteras? ;)

Tidningar, böcker, musik etc.! Även om jag hade en underbar bebbe och sambo, så hade jag tråååkigt då jag var tvungen att vara kvar i 3 dagar.
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

MP3-spelaren ska ju självklart med också, fick inte med den på listan här bara ;)
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

inotyolsalva är det bästa som skapats! Mot röda stjärtar som gärna uppkommer vid räserbajs.... köps på apoteket :banana:
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Är nu i v.37 och har så gott som packat bb-väskan. :D:bump:
Tänkte shoppa hem lite grejer som kan vara bra till bebben men så blev jag helt nollställd när jag var på apoteket. VAD är det jag behöver egentligen? Jag vet ju inte riktigt eftersom det är första barnet.. :love:
Vad är alla dessa salvor, oljor och krämer bra för, behöver man alla? Vad ska jag köpa?

Detta har jag:
-Blöjor
-Tvättlappar (den där gula skumvarianten)
-Idominsalva
-Amingsskydd
-Amningsnapp
-Amningsbehållare eller vad det heter :p
-Nattbindor

Tacksam för era svar :bow::)

Kom hem från BB härom dagen.

Det mesta man behöver till bebis finns att låna.

Det som min sambo fick åka och fixa till mej var:
Nått att läsa, Tofflor, morgonrock och så lite fina kläder till bebis.


Resten av det vi behövde fanns på BB.

Blöjor ex. får du låna ( + att du säkert som vi får massa reklam produkter, så vi har blöjor för några dagar här hemma också som vi fått i BB-reklamen.)
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Här får man inget babypaket på BB, men blöjor finns hemma. Det får man även på BB. Samt att det finns deras kläder till babyn att låna och rejäla trosor och bindor till mig :D
Hur funkar det hos er, att man 'får låna blöjor'? Betalar man för hur många man använt när man lämnar BB sen eller?
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Godis! Det var skönt att ha några godispåsar när vi låg och hade det mysigt på kvällen i vårt rum. Vår nya lilla familj :)
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Godis! Det var skönt att ha några godispåsar när vi låg och hade det mysigt på kvällen i vårt rum. Vår nya lilla familj :)

Det sa faktiskt sambon med att vi måste ha med. Fast choklad för det är det enda godis han gillar, det + chips o nötter :D
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Bara snabbt innan jag drar till jobbet, en sak jag tänkte på när du skrev att du har amnings BH.

Jag hade en top på mig på natten med inlägg i för en BH var inte skönt att sova i så en top kan vara bra att ha i framtiden! Men annars har du en fullt normal BB väska. Tänk snart får du se det lilla livet :love:

Lycka till och glöm inte bort att skicka pappa och skriva på Buke när allt är klart och allt lugnat ner sig så vi får veta att allt gått bra för er tre.
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

nej nej idomin är inte alls i samma klass som inotyol.... inotyol är magiskt... idomin funkar inte på sönderfrätta stjärtar men inotyol trollar bort på en gång!

/fili som INTE är sponsrad av inoltyol även om det låter så :rofl:
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Bara snabbt innan jag drar till jobbet, en sak jag tänkte på när du skrev att du har amnings BH.

Jag hade en top på mig på natten med inlägg i för en BH var inte skönt att sova i så en top kan vara bra att ha i framtiden! Men annars har du en fullt normal BB väska. Tänk snart får du se det lilla livet :love:

Lycka till och glöm inte bort att skicka pappa och skriva på Buke när allt är klart och allt lugnat ner sig så vi får veta att allt gått bra för er tre.

Har 2 amingsbh:ar och de är lite av modell top. Inga bågar utan mjuka och sköna. Har även ett linne med stöd för brösten som jag packat ner. :)

Tack, ja, nu är det inte länge kvar! :love: Idag får jag förhoppningsvis veta om jag blir igångsatt tidigare med :)
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

*kl*
Har du kollat om det här kan vara intressant http://images.emmhost.com/BABYBASICS/messagent-SE.asp?ID=WuXqfa7qOZSW8
båda de stora blöjmärkena kör ofta olika kampanjer och står man ut med lite reklam kan man få fina rabatter på blöjor och annat.

babybag finns att få på de flesta BB. Ibland måste man dock fråga själv efter det.
http://www.babybag.se/

Lycka till nu!

Tack tack! :)

Pampersboxen har jag. Och babybagen skulle vi gå ihop ett gäng och beställa för man får den inte här i E-tuna på BB men de skickar hem till oss sedan när våra små är ute. :)
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

En bebismössa! :bow:
Har du packat ner det?

*påminner lite bara*
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Ja det var ju en himla tur att vi hade packat ned en mössa för det fanns inte på vårt BB. Sonen var ju jättekall. Temp nere på 35 grader och det var skönt med en mössa och sen låg han hud mot hud tills tempen gått upp. Vi kom även på att mössa var bra när han låg på pappas mage och gned sig mot hans haka. Skäggstubb...
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Fler än en mössa till och med kanske?
Min lilla var ju så liten så vi satte mössa på henne omedelbart efter förlossningen, och den blev ju fuktig efter ett tag och då bytte vi :) Jag var glad att jag överdrivit och tagit med 4 (!) mössor :angel:
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Godis måste jag köpa idag, kommer ihåg att jag var grymt godissugen vid förra förlossningen.
 
Sv: BB-väskan nästan packad, vad mer?

Hehe, har bara lagt ner en men borde kanske öka antalet då ifall man inte får det på BB.. ;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp