BC till 2hästar per klass??

• Distans
  • Trådstartare Trådstartare Madde71
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 316
M

Madde71

Jag undrar över detta med att som på Nybygget och även Dronninglund utse två hästar i samma klass till BC.
Är det ngt nytt??
Vad jag tidigare förstått och också fått som motivation av veterinären (utan att jag ifrågasatt beslutet) till varför jag inte fick BC vid 2 tillfällen är att när hästar som bedöms likvärdiga och ej går att skilja åt så går BC till den högst placerade av dessa 2. Jag tycker att det är logiskt, men varför delas det i år ut 2 BC?? Ngn som vet?

Sv: BC till 2hästar per klass??

Vad gäller Nybygget 120 km så var det två olika klasser: FEI***120 km och FEI***YR120 km, detta framgår av FEI-propositionerna men inte av Nybyggets egna propositioner och inte heller av deras resultatlista. Att det dessutom blev fel så att BC för 120 km (seniorer) noterades på Liza ist f Ewa M gör ju inte saken enklare! Distanslistan har en korrekt rapportering!
Alltså Ewa M/Alice BC 120 km
Kim K/Agimus BC YR120 km

OK, men kvarstår ändå att det delades 2 BC i 160km??

Fortsätter med en funderan i samma ämne, varför är det inte BC i alla tävlingar? föstår att det är upp till arr. Men oftast tycker jag att det inte är någon.

I 160km var de två som fick BC Goldie och Hendrix,

Jag vet inte heller varför det delades ut två stycken BC i 160 km, av det jag förstod när prisutdelningen var att veterinärerna tyckte att båda hästarna var jämbördiga och kunde inte skilja dem åt så de båda fick ett varsitt BC.

Blev också lite förvånad över det.

Enligt tidigare års motiveringar skulle då den med högst placering haft BC om de inte gick att sklija åt dvs Goldie...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Muddypaws 24/25

Hästrelaterat

Tillbaka