Sv: Beach 2014 del II
Vad kul att träna och peppa tillsammans med nån! Det går ju att nå så mycket längre då.
Mineur: Skönt att höra att du börjat hämta dig efter bemötandet från ptn. Förstår delvis din känsla, det finns ett pt-paket på mitt gym där det ingår två kroppsmätningar (gissningsvis en i början och en några veckor senare) och jag känner bara "Näääää, varför det? Jag vill inte veta!!".
Chili, Jenka, Kiwi m.fl.: Intressant att ni tar upp det här med laktosintolerans. Jag har börjat fundera på om det är något sådant som spökar, jag känner mig ofta ballongaktig. Men jag har inte riktigt lyckas koppla den uppblåsta känslan till någon specifik mat, så jag hoppas att det inte är laktos, jag älskar ju mjölk och ost.

Ni som är känsliga/intoleranta, hur yttrar sig det, och hur snart efter att ni har ätit något olämpligt dyker det upp?
I övrigt har jag fått en liten motivationssvacka igen. Det är svårt att tajma de roliga passen på gymmet med jobbet, måste stressa lite för tidigt från jobbet för att hinna med. Det är inte så kul att gymma själv och jag känner mig fortfarande för feg för att gå in bland de fria vikterna, även om jag tycker det är roligt att träna där (kl. 06.30 på morgonen....). Jag är lite frustrerad för att jag inte hittar nån bra form för konditionsträning, jag vill (vågar?) fortfarande inte börja springa med min benhinna, men jag har inte hittat något som är lika roligt som löpning.
Fick med mig en kompis ut på promenad ikväll, det var trevligt iallafall. Skulle gärna bli bättre på att promenera mer, men det känns inte helt bekvämt när det är mörkt i en stad jag inte känner så väl...
Hur som helst blir det pub på jobbet imorgon kväll, det ska bli skoj. Dessutom rockabilly-tema och jag är så glad över att få plocka fram en av mina fina klänningar, som jag annars inte tycker passar till vardags...