Sv: Beach 2014 del II
Japp, eller kanske inte kolhydrater i sig (få som blir svullna av rent socker
) men de fiberrika varianterna kan påverka.
Jag själv hade konstant magproblem i flera år. (Svullen efter lunch var eviga dag - oavsett vad jag åt)
Sen tog jag bort typ ALLT och åt strikt LCHF i 4 dgr så var magproblemen borta.
Vill man inte bli så drastisk, tänk i alla fall gluten och laktosfritt och snäll mat (Ex: Quinoa/bulgur/ris/rotfrukter som är tillagade som kolhydratkällor till lunch/middag).
NU kan jag äta mer fibrer och annan "svår" mat, troligen för att magen fått läka. Min teori är att jag var överkänslig mot gluten, magen var ständigt lite irriterad och reagerade då på allt ifrån äpple till broccoli. Livsmedel jag idag kan äta utan problem
Jag är inte intolerant, men uppblåshet kan vara pga kolhydrater också (ja, nu vet jag att Chili skrev tvärtom. Man fungerar väl olika helt enkelt).
Japp, eller kanske inte kolhydrater i sig (få som blir svullna av rent socker
Jag själv hade konstant magproblem i flera år. (Svullen efter lunch var eviga dag - oavsett vad jag åt)
Sen tog jag bort typ ALLT och åt strikt LCHF i 4 dgr så var magproblemen borta.
Vill man inte bli så drastisk, tänk i alla fall gluten och laktosfritt och snäll mat (Ex: Quinoa/bulgur/ris/rotfrukter som är tillagade som kolhydratkällor till lunch/middag).
NU kan jag äta mer fibrer och annan "svår" mat, troligen för att magen fått läka. Min teori är att jag var överkänslig mot gluten, magen var ständigt lite irriterad och reagerade då på allt ifrån äpple till broccoli. Livsmedel jag idag kan äta utan problem