Beach 2014 del III

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Beach 2014 del III

Jag tror faktiskt jag håller på att skärpa mig här borta! Igår var första dagen på lääänge som jag inte tog minsta lilla bit godis eller liknande. Inte ens på bion! Idag gick den biten inte lika bra, men jag säger iaf stopp. Var på bio för en vecka sen också och hade då med godis hemifrån, eftersom vi som sagt har så mycket här, men åt bara en bit.

Idag har jag promenerat 2,6 km på en promenad samt till och från torpet genom skogen, vilket blir ca 10 min sammanlagt. Sen har jag yogat! Jag mindes knappt nånting men efter en stund klarnade det. Solhälsningar och krigaren, det var vad jag mindes. :D Upprepade en massa och bara kände lugnet. Underbart! Ska läsa på lite och försöka minnas vad jag lärde mig på yogakursen egentligen. Ingen aning om hur länge jag höll på men jag blev varm och lite smått svettig iaf. :)

Knapp

NU är min mardrömstermin över och jag kanske vågar mig in i tråden igen :D November-december bestod mest av spinning och enstaka gym-pass, och vad jag har tappat muskler alltså :( Slutet av december började jag få ont i ryggen igen, som jag hade innan jag började träna... men nu så ska jag inte gå i skolan 8-17 varje dag eller läsa apsvåra kurser ;) I fredags blev det ett kort och lätt cirkelpass, igår en långpromenad, snart ska jag till gymmet för ett lätt pass :) (måste snusa klart först bara :angel: ) startar lugnt, men i veckan kan jag nog köra ett tungt pass.

Nu ska det bli ordning på min stackars klena kropp igen :up:

Välkommen tillbaka! Lugnt och fint bara så ska du se att du snart får pli på kroppen igen :)

Idag hade jag tänkt mig en långpromenad, men det blev det inget med. Dels har det snöat så in i bomben hela dagen = inget trevligt promenadväder och dels hade jag lite obehaglig hjärtklappning i förmiddags som gjorde att jag bestämde mig för att strunta helt i träning idag. Dessutom har min andra visdomstand börjat ge sig till känna ordentligt och jävlas med mig... Har kontaktat moster tandläkare för att se vad hon säger, jag lär få ta bort den med. Lika bra.

Vad roligt det låter! Härligt att du känner dig taggad:banana:

Kolfinnur: Välkommen tillbaks, vad skönt att kunna lägga den terminen bakom dig:)

Chili: bra jobbat med godiset:D Och härligt med yoga!

kl

Precis hemkommen från 40 min på gymet. Biceps och mage genomjobbade:) Har haft en riktigt bra träningsvecka, tränat varje dag denna veckan. Totalt 5 h 25 min träning varav 1 konditionspass och 6 gympass. Så lite kortare pass generellt! Inga promenader denna veckan men vädret har ju varit helt vidrigt så det får vara:p

Faktiskt sprungit lite denna veckan, både på konditionspasset och sedan som uppvärmning, så totalt 5,9 km och det har känts bra! La ju ner löpningen lite pga mina tråkiga astmalungor, men de känns bättre för tillfället så kanske blir nåt löppass nästa vecka om jag känner för det:up:

KL
Bara kortare promenader idag och arbete från marken med hästen, så mer promenerande där. Har fortfarande träningsvärk från bodypumpen i fredags!! framförallt biceps och låren... ajajaj. Men det var väntat. Här har vädret vänt från gråmulet, regn och 7 plusgrader till isande vindar, minusgrader och snö på tvären. Tycker faktiskt inte något av alternativen är roliga.

Bra jobbat!! Jag var också på spin ikväll, jag höll dock inte igen... :angel: Softspin låter ju som en klockren grej för dig, det är svårt att inte dras med när det är ett vanligt pass där tempot är jäkligt högt.

*kl*

Veckans skörd blev fyra träningspass och en rask promenad. Två av passen var 70 minuterspass, så totalt blev det 4 h 40 min träning. Helt okej så här första veckan efter julens och nyårets allmänna förfall. :D

KL
Det nya året till ära så har jag börjat skriva upp hur mycket jag rör på mig i tid. Den här veckan blev det totalt 6 timmar och 40 minuter, fördelat på ett par gympass, lite styrketräning, lite ridning och en hel del promenader. Med ett sent TRX-pass här hemma lyckades jag även se till att klämma in någon aktivitet varje dag, även om det vissa dagar bara var en promenad.

Nu ser jag fram emot en ny vecka. Tror promenerandet kommer att bli lite mindre eftersom jag har blivit med cykel och nu kommer att kunna transportcykla överallt (typ gymet) istället för att transport/powerwalk-gå. Jag får fundera på om jag ska räkna med transportcykling eller inte i mina veckosammanställningar...

Kul med en positiv känsla! Visst hade du fått tid hos naprapat eller sjukgymnast också?

Kolfinnur: Vilken lättnad att du tagit dig igenom en tuff termin. Ta det lugnt i början så ska du se att du snart är tillbaka!

Rostis (anammar kortformen utan att ens ha presenterat mig.. :p): Spännande med softspin. Bra att du är pepp trots krånglande knä, det kan vara besvärligt att hitta roliga träningsformer när man blir begränsad av känsliga och trilskande kroppsdelar.

Det brukar finnas spår, men jag vet inte om de är preppade eller bara uppkörda, rätt säker på att det är det sista.

Ja, om en vecka blir det besök hos naprapaten. :) Det verkar rulla på för dig också? :)

Det är luuuugnt ;)
Ja man blir jn lite begränsad, men nu när jag knappt har kunnat göra något alls på fyra månader känns typ all form av träning kul:D Så det har vissa fördelar att med krånglande kropp med :p
Skönt att få in någon aktivitet varje dag!!

Tassetass: Ja det är ju lätt att bara ösa på! Speciellt när hjärnan och resten av kroppen tycker "Äsch vad mesar du för? Jag orkar ju mycket mer än detta! Kom igen!" :angel: Fördelen är ju att man inte tänker så mycket på hur jobbigt det är när man blir pepp av musiken och instruktören!
Tror jag kommer gilla det jättemycket sen när knäna är ok igen!

Veckans plan är gyminstruktion imorgon, tisdag, yoga på onsdag och sedan något gympass till kanske fredag, om jag känner att jag vet vad jag gör där bland maskinerna :D

*kl

Startade nya veckan med ett cardiopass på gymet:) Ställde mig på bandet och körde: 10 min PW (mkt lutning) + 20 min löpning (med lite lutning) + 10 min PW (mkt lutning). Sen 10 min styrka för fötter och vader och lite stretch.

Jobb i em, men ska plugga lite nu först:(:p

Tro fan att det kändes i knäna idag efter yogan igår. ARRRGH!

Nu känns det ju bara, gör inte ont, men ändå. Funderar på att smörja knäna med voltaren i sisådär en månad och se vad som händer...

*kl*

Min överambitiösa veckoplanering ser ut så här. Jag är nästan beredd att äta upp katten om den håller. :D

v3.png

OJ!! Hahaha jag hade nog dött av en sån vecka :o:D

Chili: Det är jobbigt nog när det "bara känns", även om det inte gör direkt ont så känner man ju att något inte är som det ska:meh:

Nu har mitt medlemskap på Friskis registrerats så jag kan logga in på hemsidan. Men jag lyckas inte boka pass?? Klickar på "Till bokningssidan" vid aktiviteten men sen står det bara statistik och sånt, går inte att klicka "Boka" eller så någonstans?? :confused:

Mängden klarar jag, det är mer det där att planeringen ska hålla. Tisdagens pass kan ryka om skolan drar ut på tiden, torsdagens pass likaså.

Såg nu att det var fullbokat. Man får vara snabb nu i början av året, passen försvinner snabbt som fan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ 4/3 skadade mitt barn tummen på ett sätt som gjorde att hen var tvungen att sy fyra stygn. Skadan gick ner till benet. Såret har läkt...
Svar
3
· Visningar
542
Senast: Roheryn
·
Kultur Jag låste förra tråden eftersom den var uppe i 2000 inlägg men tänkte att vi kan fortsätta dela med oss av fina bilder här :) Jag börjar... 19 20 21
Svar
412
· Visningar
9 388
Senast: pepp
·
Kropp & Själ Jag har sedan några veckor tillbaka ett gåband hemma, för att kunna gå på det delar av dagen när jag jobbar hemifrån och för kunna välja...
Svar
0
· Visningar
220
Senast: __sofia__
·
R
Kropp & Själ Jag har en nu 18-årig dotter. Hon är min mans och mitt andra barn, men vår första flicka hann aldrig börja leva, så dottern har hela... 12 13 14
Svar
265
· Visningar
13 713
Senast: sardellen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka